• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP 500 kopen - welke pads/kit?

Arfman

Detailing addict
5 jul 2009
149
62
47
Hoi,

ik sta op het putn om toe te treden tot de "echte" detailers ;)
Ik wil namelijk een DAP500 kit bestellen. Ik zal hem eerst gaan uitproberen op mijn Twingo uit 1994 als oefenobject, maar daarna wil ik mijn Seat Altea uit 2005 ermee gaan polijsten.

Nu heb ik wel eens gelezen op Detailingworld dat VAG lakken (dus ook Seat?) knetterhard zijn. Welke kit kan ik dan beter kopen? Die met de LC pads of de Monello? Of moet ik helemaal iets anders bestellen (losse DAP met andere pads en zo ja, welke)?

Help! :)

Bedankt voor je antwoord. Ik neem aan dat je ook ervaring hebt met deze combi? Je Lupo is daar ook mee gedaan toch?

ivo's zei:
zijn nagenoeg dezelfde pads (LC en Monello)
mijn advies: Raffini pakket! :ja

Ik zit met dezelfde overweging: dap kopen en de vraag is welk pakket.

Waarom zou jij voor die Raffini gaan? Geen goed gevoel bij de SSR's?

Monello/Menzerna:
+
- geschikt voor alle lakken (perfect voor VAG lakken zelfs)

-
- temperatuur gevoelig
- benaming produkten verwarrend (in geval van Menzerna)

SSR:
+
- "goedkoop"
- geurt lekker
- nagenoeg in alle weersconsdities te verwerken

-
- ?

Let wel, bovenstaande zijn mijn ervaringen c.q. meningen.

Lees eens de review van de Poorboys SSR serie. Ook wordt gedeeltelijk de Monello/Menzerna getest.

Moet ik eigenlijk nog de pad eerst bevochtigen? Het viel me op dat de pads enorm veel product opnamen de eerste keer. Kan ik dat dan het beste doen met water en dan op de machine even rond laten draaien?

Ik geef een droge pad eerst een lichte spray quik detailer.