• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP 500 of 900 voor beginner?!?

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Ik wil over niet al te lange tijd een DAP gaan halen. Maar als ik toch een machine koop, is de 900 dan van meerwaarde t.o.v. de 500? Ben geen detailer die dag en nacht aan het werk is, maar wil wel gelijk een goede stap maken. Echter niet ten koste van alles..

Groeten,

Robert

Beste, lees dit forum en je zal zien dat er ENORM veel gelukkige gebruikers zijn van de dap500.
Door deze te kopen haal een erg goed toestel in huis dat z'n diensten al door en door bewezen heeft.
De dap 900 moet zich nog bewijzen; er zijn nog niet echt bewijzen dat die beter is en z'n meerprijs waard is.

Besluit : (volgens mij) ga voor de 500 en sta verwonderd wat je hiermee allemaal kan....ik denk dat ik hiermee de mening deel van veel forumgebruikers :cool

De DAP500 is echt een prima machine die zijn naam en sporen meer dan heeft verdiend.

Zelf ben ik sinds een week ook in het bezit van een DAP900 en oo kdat is een heerlijke machine.
Zelf merk ik dat de DAP900 iets meer koppel heeft dan de DAP500, met name op de wat hardere lakken ga je daar profijt van hebben.

Mocht je alleen auto's voor jezelf gaan doen dan voldoet de DAP500 mijn inziens prima, ga je ook auto's voor derden doen dan is de stap naar een DAP900 zeker 1 om te overwegen.

Ik heb al ondervonden dat mijn Kompressor pads beginnen in te scheuren langs de Velcro :'( , nu ik de DAP900 heb. (En veel druk heb ik niet echt gezet, laat voornamelijk het gewicht van de machine het werk doen, en probeer dat na te bootsen op de verticale vlakken.)

Meer vermogen dus meer correctie, al zie je dus wel dat het een hogere belasting is voor de materialen en dus ook de lak. Al doende leert men, maar een DAP500 zou ik voor een verse beginner aanraden boven de DAP900.

Heren,

Dank voor de vlotte antwoorden. Ik heb voor het posten al heeeeeel wat gelezen en ben helemaal overtuigd van de DAP 500, maar de techniek staat niet stil.. Vandaar de vraag.

Gezien de prijs van een 500 lijkt het me wel verstandig. Ik zal niet wekelijks een auto behandelen.

Heb er nu al zin in..!! Nog heeel even sparen.

Groeten,

Robert