• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dap 900 of G220 Meguiars ??

bojan

Detailing addict
18 aug 2010
78
55
Titel vraagt het al , ik ga mij eventueel een machine aanschaffen, graag jullie advies.
Als dit al ergens besproken is in één of andere topic , sorry , ik heb het niet gevonden .
Moet dienen voor het polijsten en waxen van mijn "wagenpark" , heb een VW Sharan , BMW Z3 en firmawagen Renault Kangoo. Misschien nog enkele wagens van familie en vrienden , maar zal zeker niet intensief gebruikt worden.
Ik denk dat er hier op carclean het meest met dap 900 gewerkt wordt , welk is hiervan de reden ?
Is het enkel de kostprijs (G220 is bijna het dubbel , als je pads ed meerekent ) of zijn er nog andere voordelen tov. de G220 ?
Ik dank jullie reeds bij voorbaat.
GRTN. Tony

ps. Ik heb op 12 maart een detaillingday gevolgd bij Meguiars en heb werking van de G220 dus gezien (bij navraag ivm problemen van de G220 kreeg ik als antwoord dat de "nadelen" die de G220 vroeger bleek te hebben, opgelost zijn. )
Graag jullie advies.

Ik zou zeker gaan voor een DAP900, de G220 is een prima machine maar voor minder geld heb je een krachtigere machine en nog pads en polijstmiddel erbij ook.
De G220 heeft een constant speed system maar met een DAP900 draait hij minstens net zo snel omdat je meer vermogen hebt.

kies zeker voor de dap900; heeft een pak meer vermogen en de prijs is een stuk lager. De service (voor en na de verkoop) die carclean geeft is daarenboven onberispelijk.
Ik heb ooit ook getwijfeld hoor....en ik heb van de dap's (eerst 500 nu 900) nog geen moment spijt gehad :-)^

Super ik vroeg het me ook af wat ik hier zou bestellen de DAP900 of de G220.
Ik merkte al in veel topic's dat de meeste mensen hier de DAP gebruiken en verkiezen.
Ik ben zeer tevreden van Meguiar's maar voor dit ga ik toch de DAP900 bestellen.

Meguiars produkten zijn goed hoor...alleen ontdekten de meesten (waaronder ikzelf) dat er evenwaardige ( en soms zelfs betere) produkten bestaan voor heel wat minder geld.
Met die dap ga je zeker verslavende tijden tegemoet...zeker de 900 is een beest :ja

+1 voor de Dap900...prima apparaat, de Dap500 ook trouwens (ik heb beiden)
De Meguiar's machine zal vast ook een prima apparaat zijn maar met het prijsverschil zou ik niet twijfelen. :no

Ik zou toch ook niet twijfelen , vind de Dap 900 een fantastisch aparaat , en zoals hier al aangehaald de service bij CC is :-)^

Extra vraag:

Ik heb het forum doorzocht , (maar vind het niet ) ik ben zinnens "dap 900" starterskit aan te schaffen (voor bmw Z3). Heb ik genoeg met de pads die in deze kit zitten? Kan ik ergens een uitleg vinden van de kleuren vd. pads. Forum is zeer interessant maar door de bomen zie ik het bos niet. Mijn auto heeft enkele lichte krasjes en swirls (krasjes verdwijnen na nat maken) heb mijn Z3 al onderhanden genomen met 5 stappenplan (met de hand) maar swirls en krasjes zijn dus niet volledig verdwenen.
Grtn. Tony

https://forum.Carclean.com/cc_postst10754/DAP500-voor-mijn-Audi-A6-en-verder.aspx en dan naar post 19 scrollen.

Als je overzicht pads in de zoekfunctie typt krijg je bovenstaand gelijk.

Misschien kan je beter wat extra pads bijbestellen, afhankelijk van je budget natuurlijk. Zou zonde zijn als ze niet het resultaat geven wat je wilt.

edit: Nicknameless zijn info is natuurlijk een goede verwijzing.

Als ik dap900 starterkit bestel heb ik:
CCS oranje , wit en zwart , monello raffini mezzo en finale.
Ik heb meguiars ultimate compound , heb ook SSR1 , misschien moet ik ook nog iets zwaarder bestellen voor mijn Z3
bvb : gele pad en inizio of toch maar inizio forza ?
Elke pad 2 maal ? of is dit overdreven ?

ik heb idd ook de inizio forza en de gele pad bij mn dap900 kit bijbesteld , heb een volvo v70 , en die heeft volgens de verhalen ook een redelijk harde lak en anders komt ie vanzelf een keer van pas als ik een keer een andere auto mag detailen .als ik ga beginnen wil ik niet dat ik er achter kom dat ik toch zwaardere middelen nodig had gehad , en ach .....er is geen betere raad dan .........

addy zei:
Inizio Forza is de vervanger voor de Inizio als ik het goed heb.
??
In deze topic "Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900)" staat het als 2 verschillende produkten :weetniet