• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 900 V3 met slecht contact

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
149
103
33
Op 18 juni heb ik mij een Dap 900 V3 gekocht.

Sinds de aankoop heb ik hem nog maar 2x gebruikt.
Mijn eigen wagen (finale, glaze, exp 2x).
Nu ben ik bezig met mijn schoonmoeder haar wagen te polieren (begonnen met veloce),
begint de machine steeds aan en uit te gaan.
Naarmate ik wikkel met de kabel waar hij toekomt aan het machine gaat hij dan terug af en toe.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, want polieren met een steeds uitvallende DAP is nogal moeilijk

Hoogst waarschijnlijk een kabelbreuk. Ik had het ook met mijn DAP900v3, en ook in het weekend...

Ik heb de kabel aan de kant van de machine ca. 20 cm ingekort, nieuwe adereindhulsjes op de kabel geknepen, alles weer gemonteerd en kon verder. Sindsdien geen last meer gehad.

Heb precies hetzelfde gedaan als jeroen. Ook de kabel aangepast na overleg met carclean, foto's voor en na de reparatie aan hun gemaild ivm garantie. De kabelbreuk is bij mij ontstaan doordat de kabelhouder veel te straks was vastgezet. Repareren duurt ca 10 minuten en daarna weer veel plezier van mijn DAP

iemand een woordje uitleg wat er juist moet gebeuren (welke kabels en waar). Kan het dan misschien ook zelf oplossen

67a213b7bd47dac636fa54e9a42fa786.webp
376aa8077476384a8203d5ad61e05b54.webp
738855ba052160f19efeefbe82fa46e2.webp
cefa07c6009ecbf7f6da3b1654f6076d.webp
Hopelijk heb je er iets aan

Als er zoveel mensen zijn met dit probleem, blijkbaar een foutje in de productie bij een aantal apparaten.

@Hisense: als ik je 3e foto bekijk, is in elk geval de isolatie van de rode draad ook aardig in de verdrukking geraakt (op de rand vlakbij aan-uit-schakelaar en toerentalregeling).

Cordoba, die heeft zeker verkeerd gezeten. Maar na de reparatie heb ik m op een andere manier terug gestopt. Apparaat doorgemeten en geen isolatie weerstand fouten meer. Als mn toerenregeling vreemd gaat doen dan vervang ik die rode kabel.

Ik denk dat het er wel meer dan 2 zijn. Ik heb ook al hetzelfde meegemaakt, vrij kort na aanschaf. Maar het is zo opgelost dus geen punt verder.

Heb dan wel geen V3, maar mijn DAP 900 V2 precies hetzelfde, ook een kabelbreuk binnen een maand.
Gelukkig erg simpel te herstellen, jammer dat de V3 niet verbeterd is van dat.

@ Hisense: Bedankt voor de foto's, waren een enorme hulp! :-D

Dap Heb ik inmiddels ook gerepareerd en lijkt terug te werken zoals normaal. Voor de zekerheid terug eens goed aan gewikkeld :-D
Inderdaad de oorzaak lag bij mij ook aan het metalen brugje die de kabels vast hield (veel te hard gespannen volgens mij).

Maar ik weet niet of het bij jullie ook zo is maar het grijze kabeltje (zie foto) zit bij mij onder wel serieuze spanning.
Als ik de kabel leg volgens de foto krijg ik nog amper het zwarte blokje op z'n plaats.

conv_917.webp

Ik had het zelfde probleem bij mijn dap 900 v2, kabel stukje ingekort tot na de breuk en terug vast gezet, en werkt weer naar behoren.

Ook ik had bij tweede gebruik van de dap hetzelfde voor. Gelukkig had ik dit in het verleden al eens voorgehad met een boormachine, echter na vele jaren intensief gebruik en wist ik hoe dit te herstellen.Is echter om te rotten als je met uw detailwerk juist begonnen bent. Toch graag aan carclean om dit te melden aan de fabrikant : het elektriciteitssnoer moet echt wel beter, is immers voor het overige een prima machientje.

Betreft een post uit 2014. Op de nieuwere V3 versies heb ik dit niet met gehoord of gelezen hier op het forum of elders.

Hier ook de kabel in moeten korten.
Het is vooral klote als je lekker bezig bent en dan stopt hij er ineens mee.

Ik heb na 4x problemen te hebben gehad met die kwalitatief mindere stekkers , de gehele stekker en snoervervangen. Na die tijd nooit meer problemen. Let wel op dat je garantie vervalt als je zelf gaat sleutelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

..... Let wel op dat je garantie vervalt als je zelf gaat sleutelen.

Daarom vóóraf contact opnemen met Carclean, dan kunnen ze toestemming geven om dit zelf te verhelpen, en blijft je garantie behouden. Overigens is het niet zo dat CC 'zomaar' je garantie vervallen verklaart. Als ze je garantie vervallen verklaren dan is er naar mijn idee wel duidelijk aantoonbaar ondeskundig aan de machine gerommeld. CC gaat anders om met mankementen dan smartphone-verkopers die een kapotte telefoon zelfs midden in de woestijn nog waterschade op laten lopen (in hun fantasie).

• Leuk
Reacties: RedCat
Zelf al 1.5 jaar een DAP 90 V3. Nog nooit problemen met het snoer gehad. Ik berg hem ook altijd netjes op.
Het enige wat niet werkt op mijn dap is die rode knop, waardoor hij blijft haken, en je de knop niet meer in hoeft te drukken tijdens het polijsten.