• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 900 v3 of dap evo 8mm.

Nickyvan3

Detailing rookie
6 mei 2020
7
15
Goedendag. Ik ben nieuw op dit forum dus zal mij even voorstellen. Ik ben Nicky en wil gaan beginnen met machinaal poetsen van mijn auto’s.
Nu heb er er al veel over gelezen, alleen zit ik nog te twijfelen welke machine ik zal aanschaffen. Ik twijfel over de dap 900 v3 of de dap evo 8mm. Volgens mij kunnen op allebei een kleine backingplate, en is de schuuruitslag nagenoeg het zelfde. Heeft iemand ervaring met deze machines? En welke geeft het beste resultaat?
 
Welkom op het forum! :)

Middels de zoekfunctie kan je VELE topics vinden voor toekomstige vragen.

De DAP Evo is de nieuwste DAP en dus de opvolger van de 900 V3. Deze "oude" is volgens mij ook niet meer in de webshop te vinden.

De keuze voor een Evo met 8mm uitslag in één van de vele sets (maakt niet uit welke) is dus een goede keuze. ;) Lees jezelf nog wel even goed in omdat bij polijsten nog keer nodig is dan wst er in de sets zit, maar je ook nog klei + glijmiddel en dergelijke nodig hebt.

(En natuurlijk correct wassen met de juiste materialen, producten en techniek)
 
Bedankt! Oké dan ga ik voor de evo 8mm.

welke type poets zouden jullie mij aanraden voor een zwarte Audi en een zwarte vw.En wat voor klei e.d. Ik wil ook graag de doffe koplampen poetsen. Waarmee kan ik dat het beste doen?
 
Welkom op het forum!

@Nickyvan3 je kan in de verschillende subfora veel info vinden over allerlei spullen (foam, shampoo, klei, ...)
In @Quantoxx zijn signature staat een basispakket voor beginners incl. stappenplan, héél handig.

Maar om toch wat info te geven, ik gebruik zelf als klei de Dodo Juice Supernatural Fine Detailing Clay i.c.m. Born Slippy.
 
Je keuze lijkt me meer die van "koop ik nieuw of tweedehands?"
Dit was ook mijn gedachte omdat ik twijfelde of de V3 nog nieuw te koop was, maar kon 'm niet vinden in de webshop. :D

welke type poets zouden jullie mij aanraden voor een zwarte Audi en een zwarte vw.En wat voor klei e.d. Ik wil ook graag de doffe koplampen poetsen. Waarmee kan ik dat het beste doen?
Ik zou inderdaad even het forum afstruinen en jezelf verdiepen in de stof. ;) Er zijn al enorm veel topics over al deze onderwerpen en de vele onderwerpen die ongetwijfeld nog zullen volgen.

Welk polijstmiddel voor een bepaald merk auto in een bepaalde kleur? ... Kleur/merk/type/brandstof/etc. gaat weinig uitmaken.
Koplampen opknappen? ... Van simpel de doffe laag wegpolijsten tot finaal de UV-filter wegschuren en weer opbouwen, dat is eveneens huiswerk.
Welke klei? ... Als je deze vraag stelt, weet je ook niet niet hoe je moet kleien en waarom. :p

Vragen die 100% ook nog zullen volgen:

Welke doeken?
Welke wax?
Welke pads?
Welke applicators?
Welke ontvetter?
Welke tape?
.... enzovooooooorts. :D

Dus, duik lekker in de stof en al je vragen krijgen een plekje.
 
  • Leuk
Reactions: exCite
Dit was ook mijn gedachte omdat ik twijfelde of de V3 nog nieuw te koop was, maar kon 'm niet vinden in de webshop. :D


Ik zou inderdaad even het forum afstruinen en jezelf verdiepen in de stof. ;) Er zijn al enorm veel topics over al deze onderwerpen en de vele onderwerpen die ongetwijfeld nog zullen volgen.

Welk polijstmiddel voor een bepaald merk auto in een bepaalde kleur? ... Kleur/merk/type/brandstof/etc. gaat weinig uitmaken.
Koplampen opknappen? ... Van simpel de doffe laag wegpolijsten tot finaal de UV-filter wegschuren en weer opbouwen, dat is eveneens huiswerk.
Welke klei? ... Als je deze vraag stelt, weet je ook niet niet hoe je moet kleien en waarom. :p

Vragen die 100% ook nog zullen volgen:

Welke doeken?
Welke wax?
Welke pads?
Welke applicators?
Welke ontvetter?
Welke tape?
.... enzovooooooorts. :D

Dus, duik lekker in de stof en al je vragen krijgen een plekje.
Oké ga ik doen! Bedankt voor jullie reacties!!
 
Dit was ook mijn gedachte omdat ik twijfelde of de V3 nog nieuw te koop was, maar kon 'm niet vinden in de webshop. :D


Ik zou inderdaad even het forum afstruinen en jezelf verdiepen in de stof. ;) Er zijn al enorm veel topics over al deze onderwerpen en de vele onderwerpen die ongetwijfeld nog zullen volgen.

Welk polijstmiddel voor een bepaald merk auto in een bepaalde kleur? ... Kleur/merk/type/brandstof/etc. gaat weinig uitmaken.
Koplampen opknappen? ... Van simpel de doffe laag wegpolijsten tot finaal de UV-filter wegschuren en weer opbouwen, dat is eveneens huiswerk.
Welke klei? ... Als je deze vraag stelt, weet je ook niet niet hoe je moet kleien en waarom. :p

Vragen die 100% ook nog zullen volgen:

Welke doeken?
Welke wax?
Welke pads?
Welke applicators?
Welke ontvetter?
Welke tape?
.... enzovooooooorts. :D

Dus, duik lekker in de stof en al je vragen krijgen een plekje.
Oké ga ik doen! Bedankt voor jullie reacties!!