@Quantoxx Ik ben nu even eigenwijs geweest, mea culpa.Een F31 heeft doorgaans een minder harde lak dan bv mijn e92 al zal een testspot dat uit moeten wijzen.
Naar wat ik inschat:
-Start met een testspot Blauw/Mezzo bv (allebei de auto’s)
Optie 1 =Bij niet genoeg resultaat opschalen naar bv Paars/Mezzo ,S17 of Veloce.
Optie 2= wel genoeg resultaat met blauw/mezzo dan auto afmaken en finishen.
-Finish met Oranje/finale
Zeker de Toyota verwacht ik dat je met een medium polish echt heel ver moet komen maar ook de BMW hoeft geen harde lak te hebben (fserie) dus start ook daar met een medium combo en ga stapsgewijs omhoog of omlaag qua correctiekracht.
Ik heb lang getwijfeld maar ga toch even de tip van @Ric325i proberen.
Ik heb een lichtblauwe en oranje pad van het merk Scholl besteld, zo kan ik toch even de beide merken uittesten tijdens het werken met de DAP.
Ik heb er ook een paarse Scholl purple spider compound pad bijbesteld.
Zo kan ik namelijk indien het nodig is de iets diepere krasjes hopelijk makkelijker weg krijgen met één hit.
Het finishen van het polijsten doe je normaal toch met de witte pad? Ik las eerder dat je de gele Monello/lichtblauwe Scholl meestal gebruikt met de compound, de oranje pads van beide merken met de Mezzo en de finishing met de witte Monello.
Het waxen uiteindelijk met een zwarte of rode pad.