• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Begonnen met polijsten...Dap Evo 8mm Monello set.

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
517
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Ik heb me als beginner deze set gekocht, en zoals met alles in mijn leven wil ik dan meteen veel, waarschijnlijk een defect in mijn hersenen.

- Dap Evo 8mm
- Monello Rafini, Mezzo en Veloce polijstmiddelen.
- Gele, oranje en witte Monello pad.
- Poorboy's Tornado pad cleaner
- Monello peluche verde trio.

Microvezel doeken heb ik genoeg van Monello, Microfiber Madness, The Rag Company, Gyeon,...

Extra hexagon pads heb ik ook al gekocht van een merk die ze hier niet verkopen maar wel in de plaatselijke detailshop niet ver van waar ik woon. Ook Sonax Glass polish met speciale pads.

Maar nu vraag ik me af....Ik hoor veel goede dingen over de Sonax Profiline Cutmax 6|4....Is dat iets wat je moet hebben voor echte diepe krassen? Of is de Monello Veloce sterk genoeg in combinatie met de goede pad? Ik moet me trouwens ook nog microvezel pads kopen en heb ook gezien dat je nu pads hebt met een combinatie van wol+microvezel. Ik probeer zoveel mogelijk input te krijgen over het polijsten en alle producten + verschillende pads dat ik er stilaan hoofdpijn van heb. Maar als ik begin wil ik alles hebben om iets tot een goed einde te brengen en ik weet dat ik nog veel moet leren. Een geluk kan ik oefenen op de Skoda Roomster van mijn vader zaliger...ipv op mijn auto met parelmoerwitte lak.

Dus als iemand nog iets weet wat absoluut niet mag ontbreken ivm polijsten.... gelieve het dan hier te melden.

Alvast vriendelijk bedankt.
 
Hoi, nou weet ik niet wat je nog meer in huis hebt aan spullen….
Maar ik zou zowieso nog in huis halen(als je het nog niet hebt)
-Gyeon Tar/of andere teerverwijderaar
-Gyeon iron/of andere ontijzer middeltje
-klei i.c.m. Claylube
-shampoo
-wax of ander eindproduct om je vers gepolijste lak te beschermen.

Groeten Danny
 
Wel, Ik heb ook:
- Bilt Hamber Surfex-HD 5l
- Poorboy's APC+D
- Poorboy's Super Slick and Suds
- Gyeon Bathe+
- Meguiars Ultimate Wash & Wax + Gold Class
- Motip Tar and Resin remover
- Kenotek Wheel Cleaner Ultra 5l (iron remover+cleaner)
- Kenotek Showroom Shine
- Kenotek Insect remover
- Kenotek Vinyl and Leather Conditioner
- 303 Aerospace Protectant
- Gyeon Trim (ongeopend...zal zo blijven)
- Nanolex Trim Rejuvenator
- Nanolex Tire and Rubber restorer
- Gyeon Interior Detailer
- Gyeon Tire Express
- Dodo Juice Born Slippy + klei en klei handschoen
- Dodo Juice: Bird Mess remover voor in handschoenen kastje
- Autoglym SRP
- Menzerna Powerlock Ultimate Protection
- Collinite 845
- Sonax BSD
- Meguiars Hybrid Ceramic Wash
- Meguiars Hybrid Ceramic Detailer
- Invisible Glass Cleaner
- Wizard of gloss Fiber
- Isopropanol 99% (voor 25% + 2% Surfex-HD mix mee te maken).
- Waterstofperoxide (voor 50/50 mix met water te maken).

En nog een boel emmers, detail borstels en de usual stuff.
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Goed om te weten dat de Veloce voldoende is. Er kruipt nogal snel onzekerheid in of ik wel de goede producten heb, en door meer te lezen en te kijken begin ik zeker te denken of andere niet beter zouden zijn.

Ik hoop ook dat de Dap Evo voldoende is. Waarschijnlijk heb ik nog een paar goede microvezel pads nodig voor de combi met Veloce. Nu heb ik alleen de gele Monello en een paar andere gele als zwaarste cutting pads Ik heb ook al gehoord van de Sonax Hybrid woolpad. Is wel duur voor 1 pad vind ik.

Trouwens bedankt voor de link naar je kanaal. Ik kan alle info goed gebruiken
 
Pin je niet vast op je spullen. Een kast vol flesjes en potjes maakt je nog geen goede detailer. ;)
Mijn advies: rustig aan beginnen en niet meteen met gestrekt been er vol in gaan. Het lijkt er een beetje op (maar misschien interpreteer ik het verkeerd) dat je er van uit gaat dat grover ook meteen beter is en dat is beslist niet zo. Als je niet helemaal weet wat je doet kun je zelfs met een Dap nog schade veroorzaken.
 
Wel, ik weet dat grover niet beter is. Maar als je de lak niet kan corrigeren met een bepaalde combi, wil ik zeker zijn dat ik alles heb om het zo goed mogelijk te kunnen doen. En ik had gehoord dat de Sonax Profiline Cutmax 6|4 het uitstekend doet voor de diepere krassen weg te krijgen zonder veel extra marring te veroorzaken. Maar als de Monello Veloce hetzelfde doet, dan moet ik daar niet in investeren.
 
Ik snap je gevoel. Het is natuurlijk bijzonder vervelend als je uren bezig bent met wassen en preppen om er vervolgens achter te komen dat je niet de gewenste correctie behaald of spullen in huis hebt. Precies de reden waarom ik zelf steeds uitstel :')
 
Misschien is het een mogelijkheid om een test spot te maken met de producten die je nu in huis hebt. Zodoende dat je maar 1 paneel helemaal voorbereid inplaats van heel de auto zo kan je toch in een paar uur tijd bekijken of de producten aansluiten aan jou wensen. Succes in ieder geval maar zal wel goed komen. Gr.
 
Goed idee.

Weet iemand trouwens hoe je het beste diepe krassen achter de deurhendel kan verwijderen? Ik heb die krassen niet op mijn auto, maar op de Skoda Roomster van mijn vader zaliger. Ik had gezien dat er zo een stuk is met schuim in de vorm van een kegel voor op een boormachine, maar volgens de reviews zijn die van Monello zeer snel versleten.
 
Ik heb de krassen achter de deurhendel met een stukje microvezeldoek en Monello Veloce mooi weggewerkt. Wat ben ik verbaasd dat het zo makkelijk ging. Al de krassen van nagels zijn weg, en het waren er veel en ze waren tamelijk diep. Ik heb er nadien bij deze lage temperaturen snel wat megs ultimate finish opgezet.

Waarom zou je eigenlijk zo een mousse kegelstuk kopen voor op een boormachine als het zo makkelijk gaat met een klein stukje microvezeldoek?

Bedankt Jansen voor de zeer goede tip. Ik ben erg blij.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en RoCo
Vergis je niet in de correctiekracht met de hand als je veel druk op een klein oppervlak inwerkt.
Je mist de snelheid maar dat compenseer je met kracht.
 
Dat had ik gemerkt...Ik stond er van versteld hoe snel en gemakkelijk de vele diepe krassen verdwenen met een simpel stukje microvezeldoek en Monello Veloce. Moest wel een goede correctiekracht zijn. Ze zijn ook niet opgevuld, want ik ben er nadien met een IPA mix overgeweest voor ik de meg ultimate finish er opgezet heb. Bij het polijsten van mijn eigen auto moet ik niet weten van polijstmiddelen met fillers....