• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads voor DAP EVO 8mm

Een F31 heeft doorgaans een minder harde lak dan bv mijn e92 al zal een testspot dat uit moeten wijzen.
Naar wat ik inschat:

-Start met een testspot Blauw/Mezzo bv (allebei de auto’s)
Optie 1 =Bij niet genoeg resultaat opschalen naar bv Paars/Mezzo ,S17 of Veloce.
Optie 2= wel genoeg resultaat met blauw/mezzo dan auto afmaken en finishen.
-Finish met Oranje/finale

Zeker de Toyota verwacht ik dat je met een medium polish echt heel ver moet komen maar ook de BMW hoeft geen harde lak te hebben (fserie) dus start ook daar met een medium combo en ga stapsgewijs omhoog of omlaag qua correctiekracht.
@Quantoxx Ik ben nu even eigenwijs geweest, mea culpa.
Ik heb lang getwijfeld maar ga toch even de tip van @Ric325i proberen.

Ik heb een lichtblauwe en oranje pad van het merk Scholl besteld, zo kan ik toch even de beide merken uittesten tijdens het werken met de DAP.

Ik heb er ook een paarse Scholl purple spider compound pad bijbesteld.
Zo kan ik namelijk indien het nodig is de iets diepere krasjes hopelijk makkelijker weg krijgen met één hit.

Het finishen van het polijsten doe je normaal toch met de witte pad? Ik las eerder dat je de gele Monello/lichtblauwe Scholl meestal gebruikt met de compound, de oranje pads van beide merken met de Mezzo en de finishing met de witte Monello.
Het waxen uiteindelijk met een zwarte of rode pad.
 
Proberen = Leren. ;)

Ik ken de Scholl Pads niet allemaal uit eigen ervaring. In de webshop staat bij de Blue Heavy Polishing Pad dat hij nét wat steviger is dan de Orange Polishing Pad. Bij de Orange staat een fijn polijstmiddel bij ''Aanvullende Producten'' en bij de Blue zowel een fijn als medium polijstmiddel.

Bij de Monello-reeks gebruik je inderdaad de Witte pad + fijn polijstmiddel om te finishen. Ik neem dus nu even aan dat de Orange vergelijkbaar is of in ieder geval geschikt is om te finishen.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Monello gele pad (is niet mijn type pad maar goed) is enigszins te vergelijken met Scholl paars te gebruiken met S17/Veloce bv
Scholl blauwe pad is enigszins te vergelijken met Monello oranje pad te gebruiken icm Mezzo
Finishen kun je doen met Monello witte pad/Finale of Scholl Oranje/finale
 
  • Leuk
Reactions: Rytec