• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Hey Daniel,

Bedankt voor de moeite, pik!

Heb ik weer wat goede informatie voor wanneer ik daadwerkelijk een 2de machine wil aanschaffen.

Welke pads en compunds heb je eigenlijk gebruikt?

Echter wil ik ook wat aankaarten wat betreft de tijd die beide machines in beslag nemen. Zoals jij aangeeft deed je 1 hit met de Rotary en 3 hits met de Rupes om de defecten te verwijderen/verminderen. Daarbij was de Rotary een stukje sneller, dus daar is wat tijdswinst, maar bereikte de Rupes al een mooiere finish.

Echter zal geef je ook aan dat de totale tijdswinst ongeveer gelijk zal zijn omdat je ook nog wat tijd moet steken in het afwerken met een DA bij de Rotary-methode.

Ik had begrepen dat je bij de Rupes-methode inderdaad mooi kan finishen, het ''1-stap polijsten''. Maar dat hierna er nog wel word afgeschaald naar een lichtere combi om te finishen.

Dit kost dan alsnog weer tijd en zal een Rotary toch juist weer sneller zijn?

Voorbeeld;   

Met beide machines een Spiderpad + Scholl S3.

De Rotary is sneller in het corrigeren, doet dit in 1 hit.

De Rupes heeft 3 hits nodig om te corrigeren, maar heeft daarbij al een strakkere finish.

Bij de Rotary-methode zal na zijn eerste hit nog moeten afwerken met een DA + Scholl S40 / Finale.

Bij de Rupes-methode zal al een behoorlijke finish hebben, maar even eens moeten afwerken met Scholl S40 / Finale.

Heb ik zo het goede beeld..?

Greetz