• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP 900 vs Rupes 21

Jestar

Banned
Disaster of Bling
13 jan 2016
233
40
32
Beste mensen,

Momenteel heb ik een dap900 v3, loont het zich om over te stappen naar een rupes 21 of is dit een minimaal verschil?

Graag hoor ik jullie ervaringen met de rupes!

Ik heb geen ervaring met de Dap machines, maar die Rupes is een echte PRO machine.
@Quantoxx gaat u daar alles over kunnen vertellen, hij heeft er volgens mij ook een resumé over gemaakt hier ;-)

Ik gebruik zowel de 21 als de Mini, supermachines.
De 21 gebruik ik met een 5" backing plate en 5" microvezel pads van Megs.
Om te finishen gebruik ik de gele Rupes foam pads.

Ik ga ervan uit dat die Rupes machines een grote stap vooruit zijn tegenover de DAPjes...

Ik denk dat je vooral moet kijken naar hoe vaak je het gebruikt. De 21 levert een zekere vorm van tijdsbesparing op, omdat deze sneller corrigeert. Gebruik je het voor alleen je eigen auto, dan zou ik het geld in een dap stoppen en wat je over hou aan andere leuke dingen uitgeven.

Wat mij wel opvalt (heb zelf de dap en paw gehad, heb nu de lhr 15, mini en lh18ens) is dat de rupes machines kwalitatief een stukje beter zijn en ze polijsten een stuk stabieler!

Ik poets niet alleen mijn eigen auto, vandaar de keuze om over te stappen. Ben wel tevreden met de dap maar als het beter en sneller kan dan is dat mooi meegenomen ofc.

Op mijn BMW schoot de DAP 900 wat te kort .