• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP 900 vs Rupes 21

Je moet geen gewicht heffen met een rotary maar polijsten. Waarom spierpijn na gebruik met een rotary? De meeste rotary's zijn lichter dan de D/A.

Niet letterlijk spierpijn, natuurlijk. Maar je bent wel veel meer bezig om je machine te controleren dan dat je bij een D/A zou hebben. Misschien valt dit bij een ervaren detailer als niet eens meer op, maar je kan mijn punt vast en zeker begrijpen. :P

Greetz

• Leuk
Reacties: tembaco
Duidelijk verhaal. Sparen voor een Rupes dus. Moet weer andere backingplate voor rotary (M14) hebben zag ik, schiet niet op. Valt me ook op dat hier (vrijwel) nooit een Rupes 2de hands aangeboden word, zegt genoeg. Ik denk dat ik het de komende (2-3 jaar?) maar met mijn DAP doe, maar ben bang dat als ik ooit op een clinic of bij iemand meekijken er mee kan spelen, ik verkocht ben.

@tembaco heb jij een Rupes én rotary? Ik kom vaker in Achel, lijkt me leuk om het verschil eens te ervaren. En oh ja, nog gefeliciteerd met de jongen!

@Dreier-Reihe bedankt! Ben er nog steeds blij mee De Rupes 21 stond bovenaan de lijst. Echter is een nieuwe HD in de plaats gekomen. Rotary heb ik (Flex en Dodojuice) en Flex DA en Rupes mini. Nog even geduld, de Rupes duurt niet lang meer proberen mag altijd.