Heya Peeps,
Ik ga vandaag een aantal producten bestellen om wat dingen te proberen. Uiteraard niet verschillende machines, maar wel een Spiderpad die ik wil combineren met mijn Veloce.
Ik heb inmiddels ook een motorkapje van de sloop gehaald, van een zwarte Fiat Cinquecento, en deze opgedeeld in stukken. Ik ga dus elk stuk een andere behandeling geven om voor mijzelf een beetje een idee te geven wat ik kan bereiken per stap en na 1 hit;
- Onbehandeld
- Wassen
- Wassen + kleien*
- * + Geel/Veloce
- * + Geel/Veloce + Glaze
- Bovenstaande is wat ik tot nu toe deed.
- * + cleaner
- * + Geel/Veloce + afschalen
- * + Geel/Veloce + afschalen + (Glaze)
- * + Spiderpad/Veloce
- * + Spiderpad/S3
- * + Spiderpad/S3 + Finale
- Bovenstaande is wat ik wil testen. :-D
Helaas was op deze grote sloop nét een opkoper geweest die alle afgetrapte zooi had meegenomen. Wat er overbleef waren auto's die best nog wel wat waarde hadden en koste een motorkap van een BMW/Volvo al snel €80,-. Vond ik te duur voor een ''kappie'' en daarbij zocht ik een motorkap die behoorlijk rauw was.
Maak me nu wel een beetje zorgen over deze Fiat motorkap. Straks is hij dusdanig zacht dat ik niet goed de verschillen zal zien omdat de eerste stappen misschien al veel doen.
Naja, zie ik dan wel weer.
Waxtem :
Ric325i :
Dus er past een 5'' backingplate op de BF21? Dit is dezelfde maat als op mijn DAP, toch? (of 5,5''?)
Dus als ik het op dit moment nou eindelijk is goed begrijp, kan ik het volgende
voorbeeld* maken.
Hierbij kunnen merken/types verschillen, maar de basis is ongeveer hetzelfde:
Jullie doen een motorkap van een BMW.
Jullie gebruiken een BF21 met een Spiderpad + Veloce Premium of Scholl S3.
(Na 20 minuten) Jullie hebben de motorkap behoorlijk gecorrigeerd EN een aanzienlijke finish.
(Door de DA +Diminishing abbrasive)
(Na 30 minuten) Jullie werken de motorkap afgewerkt tot een strakke finish met Finale.
Bij een Rotary (+DA) zou het ongeveer zó verlopen:
Jullie doen een motorkap van een BMW.
Jullie gebruiken een Rotary met een Spiderpad + Veloce Premium of Scholl S3.
(Na 15 minuten) Jullie hebben de motorkap behoorlijk gecorrigeerd. Sneller als met een DA.
(Na 30 minuten) Jullie schalen af naar Oranje + Mezzo om de 'schade' van de eerste hit aan te pakken.
(na 45 minuten) Jullie hebben de motorkap afgewerkt met een DA + Wit/Finale
Uiteindelijk is de correctie van een Rotary sneller/dieper, maar zal moeten worden opgevolgd door meer stappen.
Een DA met grotere uitslag corrigeert minder snel, maar doordat er geen ''herstel-stap'' tussen zit, bespaar je uiteindelijk tijd en loop je minder risico i.t.t. Rotary.
Is dit voorbeeld nou ongeveer het juiste idee achter de machines? Globaal, dus de persoonlijke voorkeuren NIET meegerekend.
Greetz