• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP cursus

Frontysco

Detailing chief
6 mei 2018
98
93
36
Bemmel
Zoals velen ben ik erg onervaren met de dap en wil graag eens wat praktijk begeleiding.
Hoe lang werk je door met het polijst middel bijvoorbeeld. Soms lees je tot dat deze afbreekt/ transparanter word. De andere keer word er geadviseerd om 2 passes te maken.

Kortom, plan aub gauw weer een dap dag in! Ik reserveer meteen :D
 
Ondanks dat ik de golf aardig strak heb gekregen zou ik dit ook nog eens willen doen. Puur om te zien of ik geen dingen over het hoofd zie of beter/efficiënter kan doen. Ik zal er in ieder geval nooit dommer van worden ;).
 
Meelopen met een detailer is ook een aanrader ,zo ben ik ook begonnen. Vanwege de keiharde lak niet direct de eerste keer mijn auto strak maar ik heb toen heel veel geleerd!
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Ik kijk hier ook erg naar uit.
Als ik carclean verlaat na aankopen weet ik altijd al iets nieuws, laat staan bij een cursus

@Zluytr kan ons misschien een aantal weerbaarheid technieken leren, mooi voor mijn irrirante buurman, zn hond besproeit mijn voorbumper regelmatig. Headlock zou de man niet mistaan.
 
Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar wordt er onderling weleens wat opgezet? Iets in de geest van samen wassen/polijsten/waxen o.i.d.?

Met name voor de beginner is dat denk ik erg nuttig/leuk, alleen dan moet er ook animo zijn vanuit de wat meer ervaren mannen. :)
 
@Zluytr

Had graag komen kennis maken, helaas kan ik op dit moment geen vechtsport beoefenen. Hardnekkige blessure in mijn elleboog van het boksen.
Hopelijk herstel ik en kan ik alsnog keertje komen.

Ontopic.

Ik ben ook wel te porren voor een group-detail-day, al hoor ik wel bij de leerlingen.
Qua tijd/locatie etc zal best lastig afspreken zijn.
 
Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar wordt er onderling weleens wat opgezet? Iets in de geest van samen wassen/polijsten/waxen o.i.d.?

Met name voor de beginner is dat denk ik erg nuttig/leuk, alleen dan moet er ook animo zijn vanuit de wat meer ervaren mannen. :)

Dat zijn vaak regionale initiatieven, zo is er in Limburg al eens een hal geregeld waar een groepje (met o.a. @The Joy Of Detailing ) gezamenlijk hun auto's kon detailen, heeft @Juffer1 een paar keer zo'n gezamenlijke dag (ik dacht in de regio Kampen) georganiseerd, en bij @mainstreet zijn een aantal keren detailers bij elkaar gekomen om gezellig te kletsen en informatie en ervaringen uit te wisselen.

Zoals @Ric325i al aangeeft, daarnaast zijn er genoeg ervaren detailers die bereid zijn om een ander mee te laten kijken, of een handje op weg te helpen.
 
Ik had eerder al de neiging om te posten dat er een aantal weken na de SSS wel één of meer clinics zouden komen, dat blijkt dus ook dit jaar weer te kloppen.