• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP/Exenter houder?

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Nou ja het kwam me zo maar even op, en heb zelf dat probleem ook al even onder vonden...

Maar stel dat je lekker aan het polijsten bent met je machine, en er komt eventjes iets tussen door...

Hoe bergen jullie je machine dan op? Zonder dat de pad evt. vies wordt.:weetniet Zelf heb ik me er al mateloos aan moeten ergeren, om als ik bv. naar het toilet moest, de machine niet even ergens makkelijk en snel kwijt kon :roll

Zou er niet iets van een "Dap-500" houder bestaan? :lol

Of hebben jullie een aantal "hoe leg ik mijn dap aan de kant tips" ?

Ik buk mij en leg hem neer of leg hem op men stoeltje.
Heel misschien leg ik een propere doek over de pad zodat deze zeker niet vuil wordt tijdens mijn korte afwezigheid. Soms moet je het ook niet té moeilijk maken vind ik. ;-)

Pads die ik even niet gebruik steek ik dan weer in een diepvrieszakje.
Als je je machine neerlegt kan je over de pad natuurlijk ook steeds een (proper) plastieken zakje doen.

Ja eigenlijk zou het zeker niet te moeilijk moeten zijn haha, maar stond er gewoon even bij stil :-"

Ik had op zich al een plannetje in me hoofd zitten, en en heb ook een hele handige papa die goed met rvs overweg kan :-p
Alleen om het verder uit te kunnen werken zal iki eerst mijn dap moeten hebben (wat morgen de keiharde waarheid zal worden).

En dan in overleg met paps iets leuks maken van rvs (gewoon van ligt materiaal hoor), en dan opvullen met beschermingsmateriaal want de dap mag niet beschadigen natuurlijk :lol En en dan nog eventueel in de dap kleuren spuiten :jippie

Je kan de DAP toch op z'n rug leggen zodat je pad naar boven ligt?

Of denk ik nu té simpel ... :weetniet

En anders leg je em toch in de DAP tas :-b

Ja maar ja, heb dan ook nog wel geen dap in me handen gehad, en tot nu toe alleen een bosch gehad, dat ding is me veelste groot en kon die nergens normaal neer leggen/zetten/hangen of weet ik veel wat nog meer:roll

nicknameless zei:
Je kan de DAP toch op z'n rug leggen

Zo doe ik het ook, daarmee dat ik het probleem niet goed snapte.

Ik heb daar zelfs toevallig een foto van getrokken deze week :-p

3088763099_145d8e1349.webp

Dan leg je toch gewoon de machine op de wagen met Microvezel er onder..

Mss kan dat Combat vest idéé uitgewerkt worden met special houder..;-)

Ik snap nog steeds het probleem niet :o)

Gewoon oude doeken gebruiken om de machine op te leggen? Maakt dan toch helemaal niet uit of die doeken vuil worden? Als machine en pads maar veilig en proper liggen!

sommige mensen slaan wel door mt een aantal dingen hoor....

gewoon het ding ondersteboven leggen, EN JA DAN KRIJG JE ER KRASSEN OP MENSEN, BOEIEND

als je met nieuwe schoenen door een regenbui loopt worden ze ook vies, en en loop je dan vervolgens over een grindpad worden de zolen ook onregelmatig belast, wat ik hiermee wil zeggen, doe eens niet zo paniekerig over bepoaalde dingen.
Zolang hij niet op de backingplate rust is er niets aan de hand.

Ik begrijp Jeroentje wel hoor, ik wil men gerief ook altijd zo nieuw mogelijk houden.

Sommige mensen denken trouwens hetzelfde over onze hobby ;)

-Vanquish- zei:
Ik begrijp Jeroentje wel hoor, ik wil men gerief ook altijd zo nieuw mogelijk houden.

Sommige mensen denken trouwens hetzelfde over onze hobby ;)

Zelf heb ik een aantal plastic bakken van 16 liter inhoud. In één bak doe ik alle flessen die ik nodig heb, in een tweede bak doe ik alle doeken/pads die ik nodig heb. Beide blijven binnen staan zodat ik steeds ophaal waar ik mee aan de gang wil.

en dan heb ik nog een derde bak die met me mee naar buiten gaat en daar leg ik de spullen in waar ik op dat moment mee bezig ben

Allle gekheid op een stokje je kunt ook overdrijven een een steriele cleanroom voor je spullen aan laten leggen. Ook tijdens het poetsen, zeker buiten blijven er dingen op je auto vallen.

Het is mij meer dan eens gebeurt dat tijdens het waxen verse kwakken vogels****t uit de lucht kwamen vallen op mijn vers opgebrachte waxlaag :0 :0 :0 :0 :0