• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review AVA smart p55 XL hogedrukreiniger

Dankjewel, leuk te horen dat ik iemand hiermee heb kunnen helpen:)

Dat halve kracht is inderdaad wennen. Je kan het pistool indrukken tot je een bepaalde klik hoort/voelt. Als je dit dan vasthoud dan hoor je dat de hogedruk op halve kracht draait. Zodra je dit even vast hebt gehouden kan je hem doordrukken en blijft hij op halve kracht draaien.

Wanneer je hem gelijk helemaal door de klik Heen drukt heb je ook gelijk vol vermogen.

Het is lastig uitleggen maar hoop dat het zo duidelijk is. Veel plezier er van. Afgelopen week heb ik er weer even de mito mee gedaan en morgenvroeg begin ik weer aan de guilietta.

Jij ook veel plezier met je AVA!
 
Tof om deze reviews te lezen. Ben momenteel zelf ook aan het kijken naar een andere HDR opstellen, dus dit interesseert me wel. Wat me vooral kan bekoren bij deze modellen is de hose reel die meedraait. Vraagje aan @Hean en de andere AVA gebruikers: werkt die reel/haspel echt zo goed. De machine blijft staan, de haspel draait mee, de HDR valt niet om ? Want ik ben aan het zoeken naar een stationaire/muur opstelling. Maar deze AVA zou ook voldoen.

Alvast bedankt voor jullie inzichten.

Groetjes,

Diezelke
 
@Diezelke zie je vraag nu pas. Ja die werkt echt handig. Alleen ik rol de slang toch helemaal af en die is voor mij lang genoeg dus heel veel draait hij dan niet mee, maar omdat hij meedraait en zo boven de punten onderaan komt te staan staat hij echt gruwelijk stevig.

@ArjanB voor mijn idee is 140 bar echt meer dan voldoende, mijn stoepen deed ik voorheen met de patiocleaner van Kärcher met een k2 van 100bar en die werd ook gewoon meteen schoon dus ook daarvoor is het naar mijn idee meer dan voldoende.

qua kwaliteit denk ik dat hij zich minimaal kan meten met een Nilfisk, kranzle vind ik zelf gewoon echt overdreven voor 1x per week de auto wassen en 1x per jaar de stoepen afdoen. Waarom zou ik daarvoor een Profi apparaat aanschaffen. Qua kwaliteit lijkt het vooralsnog echt goed te zitten met de AVA, op de lange termijn kan ik natuurlijk nog niet oordelen maar genoeg reviews in het Duits of Zweeds waaruit blijkt dat het daarmee ook goed zit.
 
  • Leuk
Reactions: dencoupe
Ik heb een tijd geleden de BigBoi Washr Flo gekocht voor de auto.. na wat wikken en wegen heb ik deze gisteren toch maar verkocht.

In het begin had ik wat problemen met het foamkanon, uiteindelijk kreeg ik een nieuwe toegestuurd. Eerlijk; de faam die eruit kwam, haalde het niet eens bij mijn hogedrukreiniger van de Lidl in combi met een Alifoamert.
Ook voelde het apparaat erg fragiel aan, zeker het handvat waar je hem aan meeneemt, zat veel speling op. Het grote voordeel was wel dat hij vrij stil was voor een dergelijk apparaat en hij nam niet heel veel ruimte in beslag in mijn (kleine) schuur..

Nu wil ik natuurlijk een nieuwe hogedrukreiniger, maar ik wil niet weer dezelfde "fout" maken.. op andere fora en social media werd de BigBoi behoorlijk gehyped heb ik het idee. Is dat met een AVA ook het geval?

Aan de ene kant neig ik dan toch naar Karcher of Nilfisk, die hebben wel mooie machines. Naast de auto wil ik hem ook gebruiken voor het reinigen van allerlei zaken rondom huis dus de mogelijkheid tot een terrasreiniger moet er wel zijn.

Bij de P55 XL zit deze natuurlijk bij en ook de shortgun is eigenlijk wel een must. Deze had ik er nu via Ali bij gekocht en vond ik erg prettig werken. het probleem met de P55 XL is dat hij niet op voorraad is, ook geen idee wanneer deze weer op voorraad komt :relieved:

Dan is er natuurlijk nog de P60 maar die is natuurlijk weer €100 duurder en heeft nog geen terrasreiniger.. die is wel los te koop als hij weer op voorraad is, maar ik verwacht dat deze ook wel rond de €50 gaat kosten, dus dan ben je al met al €150 duurder uit. Is hij deze meerprijs waard denken jullie?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Quincy goede vraag wel. De review van mij is echt persoonlijk en vanuit mijn eigen ervaring. Ik heb bewust gekozen voor de P55 omdat daar alles bij zat(incl patiocleaner) de andere varianten hebben voor mij geen meerwaarde (minder accessoires en nog meer bars)

Nu na meermaals gebruik ben ik nog steeds super blij met mijn P55XL en heb nog steeds geen nadelen gevonden. Ook heb ik echt het idee dat hij super degelijk gebouwd is.

Contact anders Carclean eens wanneer hij weer op voorraad komt
 
  • Leuk
Reactions: Quincy