• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap getest op een Rode Ibiza Cupra 2.0

LeonDriver

Detailing rookie
16 mei 2008
309
0
39
Zaterdag om 9 uur begon het avontuur welke tegen 17uur ten einde liep.
Eerst de auto maar eens lekker van schuim voorzien.
En aangezien we toch aan het soppen waren de auto van z'n pa en die van mij ook maar ffies mee genomen.

Daarna de autos binnen gezet.
Na het wassen was de Rode achterklep helemaal dof uitgeslagen.
Dus die hebben we maar als eerst ffies aangepakt om te testen.
Blijkbaar was deze lak al aardig gaar aan het worden want er kwam nogal wat kleurstof vanaf.

De auto zat onder de krassen en was door zijn vorrige eigenaar niet goed onderhouden.
De nieuwe eigenaar heeft zelf ook al een keer de auto met de hand onder handen genomen.
Maar was niet niet tevreden er zaten gewoonweg teveel krassen in om met de hand weg te krijgen.

Wat hebben we gedaan:
1. Auto voorzien van een foam laagje.
2. Auto gewassen met Meguiars Gel
3. Gekleid en voor de verandering eens gebruik gemaakt van de Last Toutch (Verdunt 1:1)

Toen was het tijd voor de DAP500
4. De auto gecleand met Meguiars Deep Cristal Paintcleaneer Step 1
5. De auto gepollijst met Meguiars Deep Cristal Polish Step 2
6. De auto nogmaals nagelopen met ScratchX
7. Als laatst de auto voorzien van een Laagje EX-P
8. Ramen gedaan wet Meguiars Glass Cleaner (Verdunt 1:10)
9. Rubbers, strips en skirts nog ffies behandeld met PB Natural Shine

Hieronder de fotos van gedurende de dag: (Klik op de foto voor een groot exemplaar)

th_DSC_0142.jpg
th_DSC_0144.jpg
th_DSC_0147.jpg
th_DSC_0149.jpg
th_DSC_0154.jpg
th_DSC_0159.jpg
th_DSC_0161.jpg
th_DSC_0162.jpg
th_DSC_0163.jpg
th_DSC_0164.jpg
th_DSC_0165.jpg
th_DSC_0168.jpg
th_DSC_0169.jpg
 
ziet er goed uit! glimt weer als de hell! hij kon het wel gebruiken zo te zien. erg mooie ibiza. niet meer door de krasstraat halen nu :D
 
Wasstraat deed alleen de vorige eigenaar.
Alleen jammer dat de voorbumper niet de orginele kleur heeft.
Die zal nog een keer opnieuw gespoten gaan worden waarschijnlijk
 
Hij staat er inderdaad weer shiny bij! Die kleurstof waar je het over hebt heeft overigens niks met de toestand van de lak te maken, maar je zult waarschijnlijk te maken hebben gehad met een single stage lak. Hier zit dus geen blanke lak over en wanneer je met het polijsten lak begint weg te slijpen is het dus logisch dat je pad de kleur van de auto krijgt.
Hoe werkte die paint cleaner en polish op de DAP? Het lijkt mij niet lekker werken!
 
Xizer zei:
Hij staat er inderdaad weer shiny bij! Die kleurstof waar je het over hebt heeft overigens niks met de toestand van de lak te maken, maar je zult waarschijnlijk te maken hebben gehad met een single stage lak. Hier zit dus geen blanke lak over en wanneer je met het polijsten lak begint weg te slijpen is het dus logisch dat je pad de kleur van de auto krijgt.
Hoe werkte die paint cleaner en polish op de DAP? Het lijkt mij niet lekker werken!

Wat is niet lekker werken.
Als je niet anders gewend bent. :)
Viel me niet tegen om zo maar te zeggen.

Wat betreft de lak zou je mij kunnen uitleggen waarom ik er alleen bij de achterklep last van had dat de kleur van de lak afgeeft op de pad en bij de rest van de auto niet.
Naar mijn mening heeft dat dan wel te maken met de staat van de lak.
 
Dat is simpel uit te leggen: de achterklep is waarschijnlijk overgespoten zonder blanke lak.... de rest van de auto is met blanke lak. Erg handig aangezien de lak sneller kans op verkleuring heeft zonder een blanke laklaag. :|~*
 
Je bedoeld de rewst van de auto is overgespoten met blanke lak?
Dit type werd namelijk niet met blanke lak geleverd volgendsmij

Maar gaat het eigelijk ook niet om ;)
 
LeonDriver zei:
Je bedoeld de rewst van de auto is overgespoten met blanke lak?
Dit type werd namelijk niet met blanke lak geleverd volgendsmij

Maar gaat het eigelijk ook niet om ;)

Een van de twee in ieder geval ;)
 
Zeer netjes zeg! Toch nog goed gelukt met de DC1 en DC2! Niet verwacht :)^

Je kan LT verdunnen wat je wilt, zelfs 1:100, geen probleem, maaaaaaaaaaaaaaaar ;) met kleien is belangrijk dat de boel lekker "glijdt".
Hoe meer water je toevoegt hoe minder het "glijdt" met meer kans op droog kleien en dus krasjes.
Het kan goed gaan maar het kan ook verkeerd gaan. LT is nou niet bepaald erg duur met 1:1 dus ik speel zelf voor safe en ga voor de 1:1 dat zal niet voor niets geadviseerd worden.
Ik hoef er niet achter te komen wat iemand anders al uitgevogeld heeft ;)
 
Peter Jansen zei:
1 op 1. Denk dat het een typfoutje is...

Groet, Peter

Het was idd 1 op 1
Was even in de war met de Glass cleander die ik tegelijk ook gevuld had die is 1 op 10

Volgende project wordt waarschijnlijk en Gele Seat Leon type 1 de gele kleur van deze Leon's wordt naar een aantal jaren wat wat bleker.
Dus we gaan maar eens ffies proberen wat kleur terug te halen voor het telaat is. :) leuke nieuwe uitdaging lijkt me zo
 
De kleur haal je helaas niet terug, dat is lastig met blanke lak. Het enige wat je kan doen is de oxidatie weghalen. Als je kleurverschil ziet tussen metalen en kunstof delen en het kunstof is donkerder is dan bv een kunstof spolier of kleuverschil tussen plaatdelen dan is er weinig meer aan te doen. (uit ervaring).
 
Mooi hoor, maar de Auto nagelopen met Scratch-X? Dat is niet helemaal de juiste volgorde :)

Zou moeten zijn:

1) Scratch-X
2) Step 1
3) Step 2
etc.

Desalnietemin zeker top zo!
 
Oke weer wat geleerd maare
Eerst ScratchX en dan pas Paintcleaner?

Zal wel kloppen maar die logica kan ik niet helemaal snappen :-"
 
Dibbuz zei:
De kleur haal je helaas niet terug, dat is lastig met blanke lak. Het enige wat je kan doen is de oxidatie weghalen. Als je kleurverschil ziet tussen metalen en kunstof delen en het kunstof is donkerder is dan bv een kunstof spolier of kleuverschil tussen plaatdelen dan is er weinig meer aan te doen. (uit ervaring).

We zullen eens kijken hoe en wat heb de auto nog niet gezien.
Dus is nog een verassing ;)
 
LeonDriver zei:
Oke weer wat geleerd maare
Eerst ScratchX en dan pas Paintcleaner?

Zal wel kloppen maar die logica kan ik niet helemaal snappen :-"

ScratchX is een product om krassen mee te verwijderen. Een hele auto met ScratchX doen, goed doen, is echt wel een opgave. Wil je de polijstende werking van ScratchX optimaal benutten moet je echt flink wrijven en een gehele auto red je niet op tijd van 2 of 3 uurtjes! ScratchX is dan ook een product dat eigenlijk normaal gesproken alleen plaatselijk gebruikt wordt om krasjes te verminderen / verwijderen.

ScratchX heeft net als de Paintcleaner een schurende werking waardoor je lak gereinigd wordt, de ScratchX is alleen iets grovver.