• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP pakket alvast kiezen of hulp zoeken VOOR 1ste maal polijsten?

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Hallo iedereen!
Ik ben reeds een tijdje lid van dit zeer leerrijk forum en heb al veel geleerd ivm het netjes onderhouden van mijn wagen. Er zijn dus ook al een reeks orders richting Carclean.com vertrokken in het verleden (diversen).

Nu sta ik op het punt om een DAP900 aan te schaffen, meer bepaald volgend pakket:
Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack

Ik heb nog geen ervaring met polijsten maar wil alvast zelf voorzichtig proberen met behulp van alle info op dit forum en internet (alle clinics Carclean op dit moment volzet).
Bedoeling is om eerst te "oefenen" op de wagen van mijn vrouw (Focus 2001-zilver).

Nu twijfel ik: ofwel direct dit pakket kopen ofwel eerst me laten helpen door iemand van dit forum om te bepalen wat ik nodig heb?
Is de kans bestaande dat ik met dit pakket niet uit de voeten ga kunnen op deze 2 wagens?

Mijn wagen is een Golf Variant bj 2010, Deep Black pareleffect.
Wagen heeft lichte swirls en een paar ergere krasjes (vooral rond deurgrepen).
Focus heeft een paar diepere krassen maar volgens mij ook weg te polijsten (bij nat maken zijn ze niet meer of quasi niet meer zichtbaar).

Ikzelf ben van Bilzen (25km van Hasselt).
Bedankt alvast voor jullie tips en eventuele hulp!

Er is net een nieuwe clinic toegevoegd las ik via Facebook:
https://www.Carclean.com/clinic.aspx?id=75

Een clinic kan ik je zeker aanraden, erg leerzaam en ook nog eens gezellig :)

Over de clinics lees je enkel goede verhalen. Het is er voor mij echter ook nog nooit van gekomen (volle agenda/gezinsverplichtingen enz) maar ik ben inmiddels wel gewoon gestart met de DAP. Uiteraard heb ik vooraf wel veel gelezen op dit forum en elders. Ook diverse filmpjes op youtube bekeken enz. Uiteindelijk komt het best goed; al doende leert men. Bij de DAP zit trouwens ook een goede gebruiksaanwijzing.

Goedenavond,

Ik heb exact hetzelfde "probleem" als jou, wil er ook graag een aanpassen en heb al vrienden geboeg die zn auto willen laten polijsten maar ik vind het risico te groot om er zo maar eventjes aan te beginnen.. Ik heb dus gewoon een clinic geboekt voor de 6e juli, dan heb ik eens gezien hoe het hoort te gaan van een ervaren iemad en wat tips and trics van mede enthousiastelingen is ook nooit verkeerd !

Ik ben ook op mezelf begonnen met de DAP te werken. Gewoon wat filmpjes kijken en rondlezen op het forum naar de juiste manier/techniek en dan is het eigenlijk best gemakkelijk. :-)^

Lekker zelf doen en vooral de tijd ervoor nemen. Pak er een hele dag voor en doe het op je gemak, dan kan er niets mis gaan:-)^