• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500/900

Mayn

Detailing rookie
1 mei 2015
15
12
Hallo,
Ik ben aan het nadenken over een machine om vooral het in de was zetten te vergemakkelijken.
Hier op het forum kwam ik deze vergelijking tegen: https://forum.Carclean.com/#handlei...views-en-tests/8842-test-dap900-versus-dap500
Hieruit maak ik op dat in mijn geval, een nieuwe auto (twee jaar oud), die ik machinaal wil gaan bijhouden zonder dat zwaar correctiewerk nodig is, de 500 de beste keuze is en de 900, bij wijze van spreken, "overkill" is.
Zit ik dan goed?

Als je alleen een wax wil aanbrengen is een 500 meer dan zat! Maar..... Er is een grote kans dat je de smaak te pakken gaat krijgen.. En gaat polijsten... En dan de auto's van bekende.. En steeds vaker... Dan kan je wel eens spijt krijgen dat je het op die paar tientjes heb laten liggen ;)

Ik dacht dat zelfs als ik meer zou willen, de verschillen tussen de 500 en 900 niet zo groot waren, afgaande op het verhaal van bovengenoemde link. En dus ook het uiteindelijke resultaat niet.
Maar je maakt me wel aan het twijfelen, tussen 190 en 230 euro ligt idd maar 40 euro.

Het is maar net wat je er mee wil en hoe hard je lak is, ik ben bij mij op de opel begonnen met een dap500, gaat prima, oranje met mezzo is geen probleem, als je zwaarder wil dan is een dap900 te overwegen, of gewoon een dap500 nemen en als het bevalt een dap900 erbij nemen (zoals ik heb gedaan) dan kun je op de dap500 de kleine backingplate monteren en die houden voor ronde plekken, bumpers enz of met de grote backingplate voor wax of finale enz.

Nou, de conclusie is duidelijk: de DAP900 dus!
Bedankt voor de input!