• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dap500 uit elkaar halen

nick22

Detailing rookie
16 mei 2008
561
0
ik wil graag de dap uit elkaar halen omdat ie weer eens versleten klinkt, en tevens wil ik hem ook ff goed schoonmaken

is er ergens een handleiding waar staat hoe ie uiteen en vervolgens weer in elkaar gezet moet worden?

Allereerst een waarschuwing...
Bij "doe het zelf" onderhoudt vervalt waarschijnlijk je garantie!

Dat houdt in dat er verder ook geen handleiding is naar mijn weten...
(beetje kijken en je komt er wel uit overigens hoor....)

De garantie van de machine van Nick is al een tijdje verlopen maar mocht er nog garantie op zitten dan vervalt dat wel inderdaad.
Bovendien is die van Nick vele malen meer gebruikt dan waar de machine voor gebouwd is.

Het is natuurlijk een consumentenapparaat en daar is de levensduur ook naar.

Echt ingewikkeld is het niet, kwestie van schroeven en een boutje. Let wel op dat je eerst de koolborstels loshaalt voordat je de as eruit trekt.
Er is verder geen handleiding omdat het niet de bedoeling is dat je zelf aan de gang gaat.

Heb je de koolborstels uberhaupt al gecontroleerd?

is echt
appeltje-eitje.webp

logisch schroeven en dan komt hij vanzelf los.. en idd, eerst koolborstels controleren! dat kan ook een herrie geven.

let wel op met "doorsmeren!!" wanneer je dit overmatig doet dan gaat het apparaat spetteren bij gebruik doordat hij warm wordt!

(mooi voorbeeld is de over ijverige monteur die de kop van zijn boormachine goed invet en vervolgens het hele plafond zwart maakt bij het boren van een gaatje)

Groet,

leroy

pics van de dap of van het zwarte plafond? :-b
dat zwarte plafond gaat hem niet worden, geen foto's van gemaakt (helaas)

maar trust me, dat wil je eeeeecht niet meemaken! vette, zwarte spetters!

de machine is op zijn eind.lijkt het
en zoals dibbuz al aangeeft, ik gebruik hem vaaaak, ik heb de machine al eens eerder opgestuurd onder garantie.overigens toppie:-)^

maar nu die op zn eind is wil ik hem toch zelf eens open maken,de garantie is allang weg dus zo,n probleem is het niet
ik weet dat ik eigenlijk een nieuwe moet halen,maar ik polijst niet meer zo heel veel :-p . maar ergens staan en je machine laat het afweten is niet echt een optie :lol

ff kijken wat de nieuwe dap900 kost en mischien volgende maand toch een ordertje plaatsen

heb hem zojuist uit elkaar gehaald. koolborstels vervangen.
lagers schoongemaakt en alle vuil overal weg gehaald.loopt weer lekker, niet 100% maar wel goed genoeg

@Hans: haha Nice! kunt idd behangen dan.. of apc erop om te ontvetten! :lol

@nick22: gelukkig dat hij al iets beter loopt! altijd fijn..

maar, veel gebruik? wat moet ik mijzelf daarbij voorstellen?

destijds, elke zaterdag. bijna elke vrije dag. in de vakantie 7 dagen achter elkaar
had er toen 2. 1 reserve ,moxht er eentje het begeven

het kan ook zijn dat de lagers versleten zijn.
Deze zijn ook vaak los te verkrijgen bij een speciaalzaak. Erg duur zijn ze meestal niet.
Behalve de koolborstels en lagers kan er eigenlijk niet veel stuk gaan.

Ik heb de lagers een maandje of 2 geleden vervangen...
Makkelijk te doen, totale kosten? 15,- en anderhalf uurtje klooien ongeveer...