• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900-PLUS 12mm backingplates

Dutch 079

Detailing trainee
18 jul 2014
15
45
Ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van bovengenoemd apparaat en ben op zoek naar kleine backingplates. Welke adviseren jullie?
De foto's laten helaas slechts één zijde zien en weet dus niet of ze met een inbussleutel zijn te bevestigen.
Wie helpt deze nitwit??
 
https://www.Carclean.com/producten/Apparaten/Machinaal_polijsten/Steunplaten_Backingplates

Die waar Dual Action bij staat kun je monteren..

Rotary: schroefdraad zit op de machine en in de backingplate een soort ingegoten moer.

Dual Action: achter op de backingplate staat een stuk schroefdraad..

succes!
 
Ho! Stop! Wacht!

De DAP900 Plus heeft niet dezelfde aansluiting voor backingplates als de 'gewone' DAPs.
Bij de Plus zet je de backing plate vast met een inbusbout (maat van de schroefdraad is me even ontschoten).
 
Ah, goed dat je het zegt!
Kun je nagaan, ik heb er een gehad en wist dat niet.. Viel me eigenlijk wel op dat er geen kleine BP bij zit..

Zit er dan ook net als bij de Rupes zo'n sleuf in de BP?

@Tim , @Dibbuz ?
 
Die BP van de PLUS is inderdaad met een inbusbout en een sleuf in de plate.
Op de as zit een dubbel plat kantje wat fungeert als houvast (zodat de as niet draait) om de inbus vast te draaien.
 
Het Rupes idee dus.. Ook met extra koelgaten in de BP bedenk ik me nu!

Dan neem ik mijn eerste post in dit topic terug! My bad.. Ik ben benieuwd naar de reactie van het CC team!
 
Dank jullie allemaal voor de adviezen en tips.
Bij het ophalen heb ik deze:
https://www.carclean.com/nl/product/Flexipads/Dual_Action_Soft_Backing_plate_74mm_103433 op advies van CC genomen om op de DAP500 te gebruiken samen met twee 3'5 inch pads van Monello
https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Raffini_3_5_Foam_Polishing_Pad_White_102953
https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Raffini_3_5_Foam_Light_Cutting_Pad_Orange_102955
Kan dus lekker aan de slag samen met mijn Scholl S3 en S17+ en oranje en paarse Scholl pads i.c.m. de DAP900-plus.
 
Als hij groter is, dan is het ook afwijkend van de normale maat. Dit zal dus ook niet gaan.

Ikzelf heb een Rupes 21 en als ooit die kl*te backingplate eraf krijg, die er standaard op zit, wilde ik ook een kleinere plate erop zetten. Zal eerst even kijken of dit wel lekker loopt.
 
Als hij groter is, dan is het ook afwijkend van de normale maat. Dit zal dus ook niet gaan.

Ikzelf heb een Rupes 21 en als ooit die kl*te backingplate eraf krijg, die er standaard op zit, wilde ik ook een kleinere plate erop zetten. Zal eerst even kijken of dit wel lekker loopt.
Op een bf21 m1 draait een kleinere bp (bf15) prima wellicht iets meer onbalans dat zou kunnen maar valt op zich gewoon mee te werken hoor.
 
@m@rio - Ik heb de MF-pads van Flexipads al geprobeerd op mijn Rupes 21. (Er moet een verslag van zijn) Ik behaalde met de LC Orbitals hetzelfde resultaat en het primen enzo kost flink wat product.

Ik kweenie... nog niet overtuigd.

De kleine Rupes-plate is 125mm, dus DAP formaat. Zal ooit wel eens verder gaan testen.


Greetz
 
Lc orbitals zijn er ook klein toch?

Machine inklemmen heeft geen zin... Je moet de BP vasthouden en dan los draaien.. Die as zit niet vast tov het huis!
Je zult enkel je machine beschadigen..
 
@Xsara Coupe - Hehe, ik snap je. :)

Ik liet een kameraad de machine + backingplate vasthouden en ik de imbus. Met alle macht proberen te draaien, maar ik denk dat nog eerder de imbus zou verdraaien of breken. Haha!

Ik heb nu de 7" Orbitals en de kleinere zijn 6,5", dacht ik. Misschien 6". Zal het zo eens opzoeken.

Het liefst zou ik een pad willen die even groot is als de backingplate (150mm), maar je zal bij de grote uitslag een trapeze-vorm moeten hebben, denk ik.

@m@rio - Ik weet niet helemaal zeker of de test wel zo betrouwbaar was. Ik pakte het Audi-paneel en bekraste hem flink hard met een schuurspons. Dit leek mij wel aardig grof.

Zowel met de MF als met het foam kwam ik met 1 hit al tot afschalen. Echter kan het maar zó zijn dat ik de MF-pad niet goed gebruikte ofso, want in theorie zou de MF beter moeten corrigeren?
 
O ja, je wilde mf pads proberen toch? CC heeft het assortiment van Buff&Shine sinds een tijdje geüpgraded, maar dat had je misschien al gezien?

Ooh donders, dat zie ik nu pas! Buff&Shine is mij al vaker geadviseerd, maar dan moest ik ze in Duitsland bestellen. (Kan geen woord Duits, dus...)
Eens effe koekeloeren in de Shop.


Greetz
 
@Tim:

Deels een quote uit de productbeschrijving van de DAP 900-plus
"Bovendien kun je met de DAP900 PLUS makkelijk wisselen van steunplaat of type polijstpad.
Kortom: In tegenstelling tot normale excenter (schuur)machines, is de DAP900 PLUS écht ontwikkeld als een absoluut veilige, professionele polijstmachine voor je auto, caravan of boot!
- Ideaal voor lakherstel, polijsten en waxen
- Verwisselbare 125mm steunplaat
- Geschikt voor 5.5", 6" en 6.5" pads"

Om nu niet in eindeloos gezever te vervallen geeft deze informatie de indruk dat het wèl kan.
Als je uitsluitend kunt "wisselen" tussen 125 mm en 125 mm steunplaat behoeft dat m.i. niet te worden vermeld.
De wisselmogelijkheid was voor mij wel een onderdeel van de keuze voor dit apparaat.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik snap je punt. De plate is verwisselbaar / vervangbaar.

Bijkomende verwarring is ook dat vanwege de geringe productie van de PLUS er gebruik wordt gemaakt van de normale DAP900 doos.

Mocht je je machine willen retourneren, dan is dat mogelijk.

Bij alle machines met een uitslag groter dan 8 mm wordt een afwijkende maat steunplaat afgeraden. Dus dit is iets om in de toekomst rekening mee te houden.