• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 V3 Power pack met eigen toevoegingen

Robberts

Detailing trainee
1 mei 2014
7
32
Deze week heb ik het mooie uitgebreide pakket binnen gekregen met de DAP900 V3! Ik heb al ervaring met Monello Lavare en Monello Dolce Verde klei.

En dan...

Volgens de beschrijving van het pakket:
  • Monello 5.5" Orange Light Cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
  • Monello 5.5" White Polishing pad - Voor het nabewerken met Raffini Finale
  • Monello 5.5" Black Finessing Pad - Voor het aanbrengen van een glaze of wax & sealant.
Alleen in het exterieur stappenplan hier op het forum staat:
Naast de machine zit er in het pakket zitten de meest gebruikte pads: zwart (finishing), wit (polishing) en oranje (light cutting).
Ook zitten er twee polijstmiddelen bij: Finale (licht polijstmiddel) en Mezzo (medium polijstmiddel).
De Mezzo gebruik je i.c.m. de witte of de oranje pad, de Finale met de zwarte.
https://forum.Carclean.com/forum/handl...aal-dap500-900

Is het nu:
White met Finale of White met Mezzo?
Of toch Finale met White..


In eerste instantie wilde ik de volgorde aanhouden zoals die ook bij de DAP900 staat. De zwarte pad wil ik dan gaan gebruiken samen met black hole.(helaas moet ik die nog bestellen dus zal niet meer lukken voor het weekend..)

Ik weet niet of ik het allemaal red op één dag, wat moet ik doen om op een later tijdstip verder te kunnen gaan met de black hole en de auto wellicht weer wat vuil is?
Kan ik dezelfde zwarte pad uit het power pack daarna ook gebruiken voor de wax, is dit een kwestie van goed uitspoelen?
En dezelfde vraag, wat als ik niet meer toe kom aan de wax, na het gebruik van black hole, welke stappen dan weer doorlopen alvorens het waxen?

Ook lees ik dat bepaalde wax de black hole weer kan afbreken door toevoegingen als een cleaner.
Kan ik de Meguiars GoldClass Carnauba Plus wax veilig, en ook machinaal gebruiken?

Hoe reinigen jullie zowel de hand-pads als de pads voor machinaal gebruik?


Hopelijk is het snel zaterdag ;-)
 
Een andere optie is om niet je hele auto, maar een deel van je auto helemaal af te werken, en een andere keer de auto wassen en het resterende deel doen.
 
na black hole altijd waxen anders kun je weer overnieuw beginnen met finale en blackhole.

ik gebruik dezelfde combinatie op mijn opel, mezzo met oranje en dan een polishing voor finale, zwart voor blackhole, wax(collinite) doe ik met de hand, omdat het een vloeibare wax is lijkt me dat ook niet echt geschikt voor met de machine, megs gold class heb ik ook altijd met de hand aangebracht en niet met de machine.
 
Het spettert rond je oren, vandaar dat ik wax altijd met de hand doe, vooral collinite is heel erg goed met de hand te doen, afnemen zou je misschien wel machinaal kunnen doen met de speciale sokjes maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
 
Als het spettert, zou je dan niet te veel gebruiken? Heb nu een paar keer (onlangs) vloeibare wax aangebracht met de DAP900. Geen last gehad van spetteren. Zwarte Monello pad op stand 1. Afnemen zou ik dan wel met de hand doen. Moet wel zeggen dat ik zelf wax aanbrengen met hand fijner vind. Zo heb ik meer 'feeling' met de lak dan machinaal. Machinaal kan wel sneller zijn.
 
Aanbrengen van een vloeibare wax of blackhole, gebruik ik gewoon een zwarte pad, standje 2 en gaan..
2/3 drupjes zijn meer dan voldoende om een hele motorkap te doen. Uiteraard eerst goed verspreiden, zodat je halverwege weer wat middel in je pad krijgt :)