• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 V3 Starterskit Power Pack, wat nog meer nodig?

Daan

Detailing rookie
19 sep 2014
6
2
Een vraag aan de ervaren detailers hier.
Ik heb vandaag de DAP900 V3 Starterskit Power Pack besteld, wat heb ik volgens jullie nog meer nodig wat niet bij deze set zit?

Wat ik reeds heb:
- Monello non-ferro
- Poorboys Wheel sealant
- Monello Lancia Foam kit
- Mothers Carwash
- Wool wash mitt
- Mothers clay bar paint saving system (kit)
- Mothers Showtime detailer spray
- Mothers microfiber applicators
- Mothers pure polish
- Mothers micro-polishing glze
- Mothers FX Synwax
- Meguiars ScratchX 2.0 removal kit
- Auto Finesse revive trim dressing
- diverse doeken en droogdoeken

Dan heb je dus in de PowerPack;
  • De DAP900 V3 D/A Polijstmachine - inclusief 5" en 3,5" steunplaat
  • Monello 5.5" Yellow Cutting pad - Voor het aanpakken van krasjes met Raffini Veloce
  • Monello 5.5" Orange Light Cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
  • Monello 5.5" White Polishing pad - Voor het nabewerken met Raffini Finale
  • Monello 5.5" Black Finessing Pad - Voor het aanbrengen van een glaze of wax & sealant.
  • Monello Raffini Veloce - Heavy Compound - 250ml
  • Monello Raffini Mezzo - Medium Premium Polish - 250ml
  • Monello Raffini Finale - Finishing Polish - 250ml
  • Monello Peluche Verde 3-pack
  • Colad Aqua Dynamic 19mm maskeertape

Wat ik erbij zou nemen is een flesje Gyeon Prep
En eventueel een APC om mee schoon te maken en Spray&Wipe om je pads vooraf mee te bevochtigen
Lampje zoals de Monello Faro is ook wel handig

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Naast het powerpack ben je de benodigde spullen nodig om te wassen zoals washmitt,velgenborstel en een kleiset,, voldoende doeken
Ik heb zelf een trio peluche verde er bij besteld, komt altijd van pas.
Maar zoals ik jou bericht lees heb je het nodige al wel zo te zien.
Een flesje Gyeon Prep zat bij mijn powerpack in destijds (oktober 2014), ik weet niet of dit nog steeds zo is? anders zeker even een flesje bij bestellen.
Apc is geen must, maar wel ideaal als je het eenmaal hebt!
Een bandendressing/bandenzwart zou je nog kunnen overwegen, al zou je de Revive hier ook prima voor kunnen gebruiken, en anders de Gyeon Tire bijvoorbeeld.

Voor de rest is het misschien wel makkelijk om te weten wat je precies wilt gaan doen, wat zijn je doelstellingen met het poetsen/polijsten/cleanen?
Wat voor punten wil je specifiek gaan behandelen?

Het is de bedoeling dat onze auto's (VW Lupo 3L en Opel Astra) weer mooi in de lak staan zonder krasjes en swirls.

prep zit er niet standaard bij, zie website. Kan wel zijn dat ze je een cadeautje gegeven hebben

Ben benieuwd, pakketje is onderweg. Helaas nog wachten tot het weekend, dan ben ik pas jarig haha.