Eigenlijk is de auto klaar maar omdat ik slechts 2 foto's heb kunnen nemen (ook nog met een beroerde phonecam) het project maar bij "de Projecten" neergezet i.p.v. "Show Off"
Beginnen bij het begin, gister maar eens voor het eerst echt de DAP900 getest, deze hadden we op de zaak al enige tijd liggen maar echt getest hadden we hem nog niet.
Maar omdat je natuurlijk altijd voorzichtig moet zijn met je spullen heb ik besloten om hem op de auto van m'n pa te testen. (2007 Citroen C5 exclusive, dus alles meegespoten in kleur, scheelt afplakwerk)
Natuurlijk een enorme beginnersfout gemaakt door veel te laat op de dag te beginnen (pas om 14u kreeg ik de geest) en daardoor heb ik dus niet alle stappen kunnen doen.
Maar voor een begin is het niet slecht gelukt vond ik zelf.
Helaas ook geen voor-foto's genomen, het was een erg spontane actie..
Eerst de auto goed gewassen met Meguiars NXT
Vervolgens de auto gekleid met het Meguiars Quick Clay Detailing System (waarbij ik overigens niet alle plekjes op het dak weg kon krijgen, hier zaten een soort boom hars plekjes op die zelfs met de nagel niet weg te krijgen waren)
Toen alles afgeplakt en begonnen met polijsten.. Na een testspot met de witte Monello pad meteen overgeschakeld op de oranje Monello pad met de Raffini Mezzo.
Dit is de zwaarste combi die ik tot m'n beschikking had.
De swirls krijg ik er prima mee uit, maar de krasjes die onder meer ontstaan zijn door het continu langs de plantentakken rijden (naast de inrit) blijven zichtbaar, hoewel ze aanzienlijk minder zijn geworden, iemand enig idee of ik wellicht nog een zwaardere combi zou moeten gebruiken?
Hierna wilde ik aan het werk met de Raffini Finale, maar gezien de tijd deze stap overgeslagen en over gegaan met de zwarte Monello pad met Megiuars Deep Crystal Step 2 Polish, dit was geen geweldige combi met de DAP, want ik kreeg het maar nauwelijks weer uitgepoetst.. (heb het wel een minuut of 10 laten zitten zodat het de lak goed kon "voeden".
Tot slot de auto helemaal in de wax gezet met Meguiars NXT Tech Wax 2.0, dit met de hand gedaan ivm het makkelijkere uitpoetsen..
Uiteraard had ik eigenlijk alle Meguiars producten moeten vervangen door de Poorboys Black Hole en Natty's Paste Wax, welke ik ook tot mijn beschikking had, maar ik wilde logischer wijs eerst de oude producten opmaken.. Met de kanttekening dat deze dus niet allemaal even geschikt zijn voor de dap :-b
Velgen overigens simpel schoongemaakt met Dasty ontvetter, insprayen en een poosje laten intrekken.. Na schoonmaken meegenomen met de NXT Tech wax.
Helaas dus alleen maar beroerde foto's beschikbaar, maar over het algemeen wel erg tevreden, op die plekjes op het dak na die ik dus met geen mogelijkheid weg kreeg (heb in totaal de auto 2 hits gegeven met de oranje pad met Mezzo) en jammer dat de iets diepere krassen niet weg wilden.. Moet ik hiervoor dan iets van wolpads gebruiken o.i.d.?
Beginnen bij het begin, gister maar eens voor het eerst echt de DAP900 getest, deze hadden we op de zaak al enige tijd liggen maar echt getest hadden we hem nog niet.
Maar omdat je natuurlijk altijd voorzichtig moet zijn met je spullen heb ik besloten om hem op de auto van m'n pa te testen. (2007 Citroen C5 exclusive, dus alles meegespoten in kleur, scheelt afplakwerk)
Natuurlijk een enorme beginnersfout gemaakt door veel te laat op de dag te beginnen (pas om 14u kreeg ik de geest) en daardoor heb ik dus niet alle stappen kunnen doen.
Maar voor een begin is het niet slecht gelukt vond ik zelf.
Helaas ook geen voor-foto's genomen, het was een erg spontane actie..
Eerst de auto goed gewassen met Meguiars NXT
Vervolgens de auto gekleid met het Meguiars Quick Clay Detailing System (waarbij ik overigens niet alle plekjes op het dak weg kon krijgen, hier zaten een soort boom hars plekjes op die zelfs met de nagel niet weg te krijgen waren)
Toen alles afgeplakt en begonnen met polijsten.. Na een testspot met de witte Monello pad meteen overgeschakeld op de oranje Monello pad met de Raffini Mezzo.
Dit is de zwaarste combi die ik tot m'n beschikking had.
De swirls krijg ik er prima mee uit, maar de krasjes die onder meer ontstaan zijn door het continu langs de plantentakken rijden (naast de inrit) blijven zichtbaar, hoewel ze aanzienlijk minder zijn geworden, iemand enig idee of ik wellicht nog een zwaardere combi zou moeten gebruiken?
Hierna wilde ik aan het werk met de Raffini Finale, maar gezien de tijd deze stap overgeslagen en over gegaan met de zwarte Monello pad met Megiuars Deep Crystal Step 2 Polish, dit was geen geweldige combi met de DAP, want ik kreeg het maar nauwelijks weer uitgepoetst.. (heb het wel een minuut of 10 laten zitten zodat het de lak goed kon "voeden".
Tot slot de auto helemaal in de wax gezet met Meguiars NXT Tech Wax 2.0, dit met de hand gedaan ivm het makkelijkere uitpoetsen..
Uiteraard had ik eigenlijk alle Meguiars producten moeten vervangen door de Poorboys Black Hole en Natty's Paste Wax, welke ik ook tot mijn beschikking had, maar ik wilde logischer wijs eerst de oude producten opmaken.. Met de kanttekening dat deze dus niet allemaal even geschikt zijn voor de dap :-b
Velgen overigens simpel schoongemaakt met Dasty ontvetter, insprayen en een poosje laten intrekken.. Na schoonmaken meegenomen met de NXT Tech wax.
Helaas dus alleen maar beroerde foto's beschikbaar, maar over het algemeen wel erg tevreden, op die plekjes op het dak na die ik dus met geen mogelijkheid weg kreeg (heb in totaal de auto 2 hits gegeven met de oranje pad met Mezzo) en jammer dat de iets diepere krassen niet weg wilden.. Moet ik hiervoor dan iets van wolpads gebruiken o.i.d.?
Laatst bewerkt door een moderator: