• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard afnemen

Sjon

Detailing trainee
31 mrt 2018
20
35
Utrecht
Ik heb een redelijk nieuwe golf 7 facelift, (6 maandjes oud)
Auto is dus natuurlijk in topconditie en dit wil ik graag zo houden! Nu is mijn vraag, waar kan ik het beste mijn dashboard en deurpanelen mee afnemen? Auto is nooit vies maar na een tijdje zit er wel wat stof op natuurlijk. Ik heb de apc van Wolfs staan, kan ik dit verdunt sprayen op een microvezel doek? En welke verdunning zou dan het beste zijn?
 
Deze categorie dus: https://www.carclean.com/nl/categorieen/interieur/reinigen/kunststof-rubber-vinyl.html

Als je APC gebruikt (verdund) moet je daarna wel voeden. Als ik met APC schoonmaak, verdun ik 1:10 (autofinesse verso apc)

Daarna voeden. Zelf tevreden over Scholl Purple en je kunt evt ook Monello Perfetto gebruiken.
Anderen zijn ook enthousiast over natural look.

Wel knap dat je auto nooit vies wordt, hoe doe je dat?:p
 
  • Leuk
Reactions: RbL
Bedankt voor de snelle reactie, gewoon niet gebruiken!

Dashboard heeft geen voeding nodig nu, dus dan vind ik het zonde om iets te gebruiken om hem daarna te moeten voeden. Ik ga even de aangegeven producten bekijken! Thanks
 
Ik was niet volledig zie ik, als ik m’n reactie terug lees.

Kweet niet, maar als het niet vies wordt, waarom dan apc gebruiken??
Je geeft aan dat je auto er strak bij staat, want is nieuw :confused:.

Waarom dan niet gewoon alleen een mf-doek over het dashboard halen om het stof eraf te pakken?
 
Ja geen idee, het is puur stof wat er op mijn dash zit, en bij de instappen misschien een beetje modder vegen.

Wil het dashboard gewoon nieuw houden, en niet die verschikkelijke glimmende delen
 
Je hebt helemaal niet overal een middeltje voor nodig... zeker niet voor stof!

APC is helemaal uit den boze... gewoon een schone MF doek.

Ik heb van WAXADDICT de MagicGlaze Interior Detailer besteld, spuit hiervan een beetje op een MF doek en neem dan het dash af. Dit moet moet goed zijn toch?

Dit doe ik dus puur om het schoon te houden, en er willen weleens voeten van de kleine achterop de stoel zitten die ik er dan mee af kan halen.
 
+1 inderdaad voor de Nanolex.

Al zal de WA MagicGlaze ook wel zijn werk doen; die afdrukken van de kleine op de achterzijde van de stoel krijg je niet weg met alleen een mf-doek.
Prima werkwijze om op een mf-doek te spuiten, in plaats van rechtstreeks uit de fles op het te behandelende deel te sprayen!
 
  • Leuk
Reactions: Sjon