• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard beschadigd?

@Maarten92 Een beetje afhankelijk van wat voor materiaal je dash is gemaakt. Voor een gewone harde kunststof zou ik er waarschijnlijk voor kiezen om met een melamine sponsje eerst het hele oppervlak meer gelijkmatig te krijgen. (je maakt hele fijne krasjes met zo'n melamine sponsje, waardoor het hele oppervlak wat grijzer wordt, maar wel veel egaler en dan vervolgens pas de dressing. Als je daar wat angst voor hebt kun je eerst alleen een dressing toepassen en kijken hoe dat uitpakt. Persoonlijk gebruik ik meestal Poorboys World Natural Look in het interieur, maar ik pas de dressing eigenlijk steeds minder toe, en reinig vaak alleen met Matte Opaco.

• Leuk
Reacties: Maarten92
Het kan heus wel dat een interior cleaner schade kan veroorzaken aan trim. Ik heb het ooit gezien bij een deurpaneel van een Mercedes GLE. De eigenaar had ook met een bekende interieur cleaner bezig geweest. Je ziet zo dat de kleur lichter is op de plaats waar hij met het product had gewerkt.

Ik gebruik in eerste instantie nooit een interior cleaner die hard reinigt. Ik ga liever 3 keer met een mildere cleaner aan het werk dan 1 keer met een sterkere reiniger.

Ik heb het probleem goed kunnen camoufleren met Poorboy's Natural Look btw.

@Maarten92 Een beetje afhankelijk van wat voor materiaal je dash is gemaakt. Voor een gewone harde kunststof zou ik er waarschijnlijk voor kiezen om met een melamine sponsje eerst het hele oppervlak meer gelijkmatig te krijgen. (je maakt hele fijne krasjes met zo'n melamine sponsje, waardoor het hele oppervlak wat grijzer wordt, maar wel veel egaler en dan vervolgens pas de dressing. Als je daar wat angst voor hebt kun je eerst alleen een dressing toepassen en kijken hoe dat uitpakt. Persoonlijk gebruik ik meestal Poorboys World Natural Look in het interieur, maar ik pas de dressing eigenlijk steeds minder toe, en reinig vaak alleen met Matte Opaco.
Ga ik het met de Poorboys World Natural Look proberen, dank voor de informatie! :)

@Morpheus02007 Bedankt voor jouw bericht, ik ga het proberen met de Poorboys World Natural Look, hopelijk heeft dat genoeg effect.

@Maarten92 ik heb vandaag precies hetzelfde resultaat als jij met mijn dashboard. Het gaat bij mij om een Hyundai I30 waar een soort kunstleer op het dash zit. Kijk mijn topic maar voor de foto. Wat heb jij uiteindelijk gebruikt om het dashboard weer te herstellen? Ik ben met een plastic-conditioner (soort melk) vandaag een heel eind gekomen. Het doffe is weg, maar je ziet de strepen nog. Het lijkt echt definitief beschadigd.

Bijlagen

• IMG_1434.jpeg
    IMG_1434.jpeg
    252 KB · Weergaven: 22
  • IMG_1433.jpeg
    IMG_1433.jpeg
    357,4 KB · Weergaven: 22
Is het raar dat ik mn kunststof delen in het interieur gewoon reinig met een 1:10 APC (Meguiar's)?

Spray spray, schone MF doek (Monello meestal of wat er vooraan ligt) en gaan. Paar keer swipen en alles is weer prima. Deurpanelen, middenconsoles, alles hoppa.

Voor dat je gaat reinigen is het handig na te denken over het soort vervuiling.
APC is breed bruikbaar maar bevat vaak zouten en die wil je wel weer afnemen.
Dus nabewerken met schoon lauw water in de vorm van een licht vochtige schone doek.

Bij beschadiging is het soms net als bij polijsten, eerst egaliseren en dan verder behandelen.
Vooral poreus kunststof zal door de beschadiging meer opnemen en dat kan zichtbaar zijn en blijven.

• Leuk
Reacties: Juffer1
Is idd zo, maar dit gaat evenwel op voor veel interieur reinigers. Veel reinigers hebben een hoge ph, alkalische dus. Ik vind het altijd beter om nog eens na te lopen met vochtige doek om alles te neutraliseren. Tenzij het een soort spray and wipe, interior detailer is natuurlijk.

Ik haal vaak na het wassen/drogen mijn vochtige droogdoek over de bovenkant het dash heen (gaat daarna toch in de was) .. alleen om de stof even af te nemen. Werkt prima, echt aangeslagen is de bovenkant toch nooit als je het regelmatig doet. Wel opletten dat het zonnetje er niet op staat.

• Leuk
Reacties: Ric325i en kawazxr