• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard Ford Mondeo

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Waarmee zou ik het dashboard kunnen behandelen van mijn vaders Mondeo?

Het is relatief zacht kunstof, wat je met een beetje kracht kunt ''kneden'', kunt indrukken....
Heb het in een (ver:grinning: ) verleden al eens met Glassex gedaan, maar dat liet allemaal rare vlekken achter...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Met apc zou ik een beetje oppassen omdat dit een relatief zacht (kwetsbaar) dashboard is.

Mijn keus zou Autoglym vinyl & rubber care zijn.
 
Schoonmaken met een vochtig doekje
APC als het echt vuil is, maar dan wel verdund en met een doek

Voor de bescherming idem, eerst product op een doek doen en dan verdelen
Het lijkt een oppervlak dat nogal zal zuigen / opnemen
Als je het product dan direct of te ruim aanbrengt krijg je ellende
 
Stof er af halen, vochtig doekje met zeer verdunde APC ( of mij part gewoon ''sopje' ) om af te nemen en daarna Natural Look .... mooie resultaat
( lijkt naargeestiger kunststof dat opslurpt maar tot op heden niks kwaadaardigs aan mogen ontdekken )
 
NoGlory;316880 zei:
APC en PB Natural Look! ;)

En seriously, Glassex? Das voor de ramen :D

J.

Haha, ja ver verleden he. Roeien met de riemen die je hebt.:eek:)



RedCat;316882 zei:
Schoonmaken met een vochtig doekje
APC als het echt vuil is, maar dan wel verdund en met een doek

Voor de bescherming idem, eerst product op een doek doen en dan verdelen
Het lijkt een oppervlak dat nogal zal zuigen / opnemen
Als je het product dan direct of te ruim aanbrengt krijg je ellende

Klopt, beetje vreemd materiaal. Je zou het idd ook een soort rubber kunnen noemen. Natural Look ken ik eigenlijk helemaal niet. Even in beide producten verdiepen.:)
 
+1 natural look - voor het afnemen zou ik een sopje maken met was afwasmiddel (niet agressief) of inderdaad apc gebruiken in een grote verdunning
 
Bij fords vind ik het beste resulaat met de Autoglym Producten

Eerst een inborstellen met AG interieur shampoo en daarna beschermen met AG vinyl en rubber care
 
Reinigen met gewoon een vochtig doekje of als het echt vies is, flink verdunde APC. Daarna wel weer ff met een vochtig doekje erover en drogen.
Ik zou als dressing 303 Aerospace protectant gebruiken, oogt lekker mat en fabrieksnieuw.
 
Reiniging zijn we het ondertussen wel over eens.. Vochtig doekje of met APC als het heel smerig is.

Maar dan. Of AG vinyl en rubber care, of Natural Look.
Drie mensen zeggen het eerste, drie mensen de tweede keus. En Danny heeft het zelfs weer over '' dressing 303 Aerospace protectant'':weetniet

Neig zelf toch meer naar het eerste product, ik heb zelf het idee dat dat meer voor het idee ontworpen is. Of zit ik daarin mis?
Natural look geeft wel een hele mooie matte glans, schijnt. Ook niet geheel onbelangrijk, dat dashboard moet niet gaan weerspiegelen in de voorruit. Iemand enig idee hoe het met de glans van AG Vinyl en Rubber Care zit?
 
De AG-V&R vind ik echt een topper .... maar voor onder de motorkap of zwarte delen aan de buitenzijde.
Voor de binnenkant is de NL mij veel beter bevallen .... heb exact zelfde waar ik tegenaan kijk ;)
Maar waar je ook voor kiest: niet direct er op spuiten en proberen om te verdelen e.d. maar echt eerst op doek doen .... anders dikke vlek in midden die je probeert uit te 'wapperen'
 
mk-us;316961 zei:
De AG-V&R vind ik echt een topper .... maar voor onder de motorkap of zwarte delen aan de buitenzijde.
Voor de binnenkant is de NL mij veel beter bevallen .... heb exact zelfde waar ik tegenaan kijk ;)
Maar waar je ook voor kiest: niet direct er op spuiten en proberen om te verdelen e.d. maar echt eerst op doek doen .... anders dikke vlek in midden die je probeert uit te 'wapperen'

Dat is wel hele waardevolle informatie! :ja