• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail: Ford Mondeo 2014 Zwart Metallic

Marvi Jansen

Detailing addict
26 jan 2015
80
60
33
Utrecht
Beste detailers,

Normaal gezien maak ik geen verslag van mijn detail en polijst projecten. Enkel heb ik nu een project welke ik wel met jullie wil delen.

Het gaat hier om een Ford Mondeo Station zwart metallic uit 2014 welke maar liefst 1x (!) is gewassen.

IMG_9005.JPG


Aan mij de schone taak hier waar wat van te maken. Ik heb er 2 dagen voor in de agenda gereserveerd. Gisteren en ik zal vandaag benutten.

Gisteren was een droevig begin van de dag als het om het weer gaat. Regen met soms nog wel eens een flinke wind. Gezien ik deze keer niet overdekt kon wassen/polijsten, was ik hier afhankelijk van. Dus begonnen met het gehele interieur. Deze helemaal gestofzuigd en gereinigd met Poorboys APC. Vandaag zal ik de matten nog machinaal een keer borstelen met de DAP 900.

Gelukkig begon het rond het middaguur wat op te klaren en waren en flinke perioden met een klein zonnetje en was het droog.

Inspectie lak; deze heeft het slecht te voorduren. Na een jaar niet gewassen te zijn hebben we hier te maken met een zeer hardnekkige vuillaag welke er echt op vast gekoekt zit. Daarbij veel krassen van vandalisme en sleutelbossen. Daarbij hebben we hier of daar nig te maken met wat vogelpoep wat geruime tijd de kans heeft gekregen lekker in te bijten.

Bekijk bijlage 80234

IMG_9006.JPG


IMG_9006.JPG


IMG_9007.JPG


IMG_9008.JPG


1) Wassen; Ik heb de auto eerst geheel ingespoten met de Poorboys APC (puur) en de velgen in de eerste hit Non Ferro gezet. Dit eerst maar gewoon eens een dikke 15 min op het vuil laten inwerken en afgespoten. Het water? Ja, dat was ECHT vies.

IMG_9012.JPG


IMG_9014.JPG


IMG_9020.JPG


Even gewacht tot de auto iets was opgedroogd en gekeken hoeveel aangekoekt vuil er nog op zat. Veel! Het was hardnekkig. Voor de 2e ronde heb ik de auto helemaal ingespoten met de Valet Pro Citrus Tar en Glue. Velgen uiteraard met non ferro. Dit laten inwerken dn afgespoten. Het water? Ja dat was wederom ECHT vies.

De auto leek ineens een heel stuk schoner te zijn en ben ik over gegaan op het foamen.

IMG_9020.JPG


2) Foamen; dit heb ik 2x gedaan. De eerste keer met een verhouding 1:4 en laatste keer met 1:2. Ook hierbij kwam weer een hoop vervuiling mee.
Zoals jullie mogelijk al is opgevallen. Ik heb de auto nog niet aangeraakt met washandschoen op spons! Omdat de auto pas 1x gewassen was kon het namelijk goed zijn dat er ineens een heel strakke lak onder vandaan zou komen.

IMG_9017.JPG


3) Wassen; na het foamen heb ik de auto afgespoten en ben ik deze helemaal gaan wassen met een washandschoen waarbij ik gebruik heb gemaakt van de Dodo Juice BTBM. Normaliter gebruik ik de Bathe + maar dat vind ik hier een beetje overdreven als de auto nog gepolijst gaat worden.

IMG_9016.JPG


4) Drogen; de auto helemaal droog gevreven met de orange Delerium towel 60x40. Gereed om te kleien.

5) Kleien; deze keer gebruik gemaakt van de Scholl blue eraser clay. Heerlijke klei! Laat weinig marring achter.

IMG_9018.JPG


IMG_9019.JPG

6) Polijsten; 2-staps gepolijst met de Monello lijn polijstmiddelen en pads. Van Mezzo naar Finale. Ondanks het weinig wassen toch erg veel swirls en lichte krassen. Gelukkig heeft deze Ford een lak welke zich goed liet bewerken.

IMG_9030.JPG


IMG_9031.JPG


IMG_9033.JPG

(de strepen zijn van de vliegtuigen in de lucht)

7) Ontvetten; alle polijst residu verwijderd en de gehele auto ontvet met Gyeon Prep als voorbereiding op de wax.

8) Waxen; de gehele auto in de Collinite 845 gezet, 15 min laten curen en uitgewreven. Met als resultaat;

IMG_9038.JPG


IMG_9039.JPG


IMG_9040.JPG


IMG_9043.JPG


IMG_9041.JPG


IMG_9045.JPG


IMG_9047.JPG


Ik ben erg te spreken over het resultaat. De auto is als nieuw op enkele gebruikerssporen na, welke niet met polijsten zijn te verwijderen.

Opmerkingen, vragen of reacties zijn altijd welkom!

Groetjes Marvi
 
Mozes kriebel. Ik vroeg mij ook af of je de straat nog schoon hebt gekregen. Grappig.
Maar wat een vies ding was dit zeg. Jammer dat je geen interieur foto's hebt, want die zullen vast en zeker ook indruk gemaakt hebben.
Auto is ontzettend opgeknapt zeg. Wat een verschil.
 
Mensen, bedankt voor de leuke reacties.

APC puur was echt nodig en zelf daarna nog met de Valet pro citrus Tar en Glue.

De straat naderhand flink moeten afspuiten met de hogedruk. Er stond alleen een erg witte tesla in de buurt, dus moest wat oppassen met afspuiten.

Maar wat een resultaat he! Verbluffend!
 
Benieuwd naar de reactie van de eigenaar. Die moet toch even opgekeken hebben.
Hoe was het interieur?

Het interieur was net als de buitenkant. Beschimmelde koffie in het deurvak, vol met stof, Vloermatten scheef. Het is een alcantara interieur waar ook vreselijk veel stof in zat. Heb wel foto's van hoe het nu is!
 
Dankje voor de foto's van het interieur en je uitleg. Mooi om te zien hoe keurig het er weer uit ziet. Maar het zal vast anders geweest zijn bij aanvang.
Fijn ook dat de eigenaar er blij mee was.
 
  • Leuk
Reactions: Marvi Jansen
Man, man, man, sinds 2014 slechts een keer gewassen..?
APC puur op de lak? Kennelijk was het nodig anders doe je dit niet lijkt mij.

Heb je de straat nog wel schoon gekregen:laughing:

Knap resultaat iig. Keep up the good work;)

Sinds 2014 slechts 1x gewassen. Ik ken de eigenaar en de auto. Dus ik weet dat het ook echt een jaar is geweest. Misschien nog wel langer..
 
Dit soort klussen zijn nou echt een uitdaging en geven juist onwijs veel voldoening als je er mee klaar bent, zeker als bij de eigenaar de ogen uitpuilen en z'n kin de grond raakt...

Een auto vers uit de showroom is weinig eer aan te behalen.

Ik had de auto eerst lekker door de waastraat geduwd, erger kon het toch niet worden o_O

Dikke duim op voor deze klus :cool:
 
Dit soort klussen zijn nou echt een uitdaging en geven juist onwijs veel voldoening als je er mee klaar bent, zeker als bij de eigenaar de ogen uitpuilen en z'n kin de grond raakt...

Een auto vers uit de showroom is weinig eer aan te behalen.

Ik had de auto eerst lekker door de waastraat geduwd, erger kon het toch niet worden o_O

Dikke duim op voor deze klus :cool:

Dit zijn inderdaad de leuke klussen. Wel een gigantische bak met werk, maar het resultaat is dan echt super.
 
Wow, mooi resultaat en slim aangepakt met die dikke laag vuil... Hoe kun je het zo ver laten komen vraag ik me wel af
 
Super resultaat! Stiekem zijn dit toch de leukste klussen, en de reacties van de klanten zijn ook priceless