• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard Subaru

TvD

Detailing trainee
7 feb 2020
4
35
Ik heb een Subaru Outback uit 2007. Fijne auto met één vervelend probleem waar ik een oplossing voor zoek.
HDe bovenkant van het dashboard is vettig/plakkerig en er blijven strepen/vingerafdrukken zichtbaar. Het vettig/plakkerige is nog het beste te omschrijven als een soort rubber antisliplaagje. Dat is het niet, want aan de zijkanten die niet aan de zon zijn blootgesteld is het kunsstof mat-glanzend en niet vettig/plakkerig.
Ik weet dat dit probleem in Amerika onder garantie werd opgelost door het dashboard te vervangen. Hier in Nederland zegt de dealer dat onder invloed van zonlicht de weekmakers in het plasstic uittreden. De enige oplossing is om het dashboard te vervangen. Dat zou ik zelf kunnen doen alleen de kosten van een nieuw dashboard, à € 569,00 ex btw, vind ik veel te hoog.
Ik hoop dat jullie een middeltje hebben om dit op te lossen. Misschien heeft iemand goede ervaring met een sealer of restorer, ik hoor dat dan graag.

Ik ben benieuwd!
 
Zoals reeds gezegd is dit niet meer in goede staat te herstellen.
Je kan het misschien eens voorzichtig op een niet zichtbare plek proberen met een tar/glue remover, maar vrees dat dit eerder het klevende deel verwijderd tot op de plastic onderlaag.
 
Ik weet dat dit probleem in Amerika onder garantie werd opgelost door het dashboard te vervangen. Hier in Nederland zegt de dealer dat onder invloed van zonlicht de weekmakers in het plasstic uittreden. De enige oplossing is om het dashboard te vervangen. Dat zou ik zelf kunnen doen alleen de kosten van een nieuw dashboard, à € 569,00 ex btw, vind ik veel te hoog.

Hmm.. Dus ze weten ervan, maar bieden je geen oplossing?

Ik ben ook bang dat dit niet ongedaan te maken is en dat er weinig verbetering aan te behalen valt.
Bij het reinigen van een dashboard, met bijv. APC, zorg je er voor dat het mengsel niet te sterk is zodat de weekmakers niet aantast/verwijderd. Bij jou is dit al het geval, dus ik vrees het ergste.

Als je even gaat Googlen naar dit soort fratsen, zie je veel problemen omtrent kleverige dashboards en andere delen. Veel adviezen van mensen die professioneel met cockpitspray gaan boenen en raggen, sopjes met ammoniak en zelfs shampoos met wax. Echter zal je zien dat er geen enkele situatie bij zit waar men tot een oplossing kwam. ;)
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat jullie gelijk hebben.
Herstellen zal niet lukken, tijdelijk weer toonbaar maken is wellicht nog wel een optie. Poetsen moet toch met enige regelmaat gebeuren, waarom dan niet met een middeltje dat het uiterlijk van het dashboard enigszins zal oppeppen.