• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard vegen/schade door poetsen

Herriemetgerrie

Detailing rookie
2 nov 2024
3
2
Beste leden,

Ik heb vandaag tijdens het poetsen van het dashboard van de wagen iets vervelends meegemaakt. Ik heb het volgende gedaan:
1. Dashboard ingespoten met all purpose cleaner van STIPT;
2. Vervolgens met stoomreiniger (Karcher) overheen gegaan met klein borstelstuk (redelijk harde borstel), maar met beleid gedaan;
3. Afgenomen met een droge doek.

Met als resultaat vegen op het dashboard en doffe plekken. Het lijkt alsof er een deel van de beschermlaag van het kunstleer is weggenomen.

Hieronder een foto:
Foto dashboard

Hebben jullie enig idee wat hier gebeurd is en of dit te herstellen is? Ik heb een tire-shine/plastic conditioner aangebracht en daarmee is het doffe verdwenen, maar er zijn nog steeds strepen te zien.

Met vriendelijke groet,

• Verbluft
Reacties: Cordoba en pa1ntje
Ik denk niet dat je een beschermlaag (als die er al is) er af krijgt in dit motief
Lijkt meer op krassen/schaven van een hard object in mijn ogen

• Leuk
Reacties: Cordoba
Hoi! Wat ontzettend balen, het lijkt erop dat de harde borstel (icm) met stoom de strepen heeft veroorzaakt. Zitten de strepen in het materiaal, of is het dat de kleur van het materiaal is veranderd? Welk product plastic conditioner heb je gebruikt? Heb je een foto van het er nu uitziet?

Vraag aan de professionals:
Als een interieur dressing (bijvoorbeeld poorboys natural look) niet helpt om het kleur verschil aan te pakken, werkt dan bijboorbeeld een trim dressing wel? Bijv. Nanolex trim rejuvinator? (Of is het uit den boze om dit voor een dashboard te gebruiken?)

@pa1ntje zou dat van het nylon borsteltje op de Karcher stoomcleaner kunnen zijn? Die is redelijk hard? Ik doe overigens alles met beleid. Dus als dat het is, dan ben ik van mening dat het dashboard heel weinig kan hebben .

blijkbaar is dat dashboard van gevoelig materiaal of is dat borsteltje toch veel te hard, lijkt mij redelijk zwaar geschut maar goed ik sta der niet naast zeg maar.
ik zou de krassen proberen te verhullen met Bv Gyeon preserve (@Ger 64 heeft volgens mij toevallig zo’n flesje te koop staan.)
Ik ben bang dat je altijd de krasjes nog een klein beetje zal blijven zien…

• Leuk
Reacties: Cordoba en Ger 64
dash herriegerrie.jpg

Als het verhullen van de schade niet goed lukt, zou ik kiezen voor een behandeling met een melamine sponsje. Dan is de kunst om het hele oppervlak egaal te krijgen, zoals nu de lichtste schade die er op zit, en vervolgens met een dressing of één van de andere middelen die hierboven al genoemd zijn, het geheel weer zo donker mogelijk te krijgen. Voordeel van een melamine behandeling is dat je niet meer de strepen hebt, maar het egale oppervlakken worden waardoor het minder opvalt.

• Leuk
Reacties: Herriemetgerrie