• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dasty VS Meguiars Wheelbrightener

Zoals ik in het andere "Dasty" draadje ook al zei:

Als je het wilt gebruiken en je bent er blij mee, vooral doen, maar het komt bij mij niet in de buurt van mijn auto. Ik vind het troep, een ander niet.

Ik hoop hiermee ook dat deze eindeloze Dasty discussie nu eindelijk eens afgelopen is :-"
 
Had ik al gezegt dat de "hans" cleaner 60 cent de liter is? en voor je velgen mag je die 1:20 gebruiken wat de prijs euhhh spot goedkoop maakt?:-"
 
stimpy68 zei:
Als je het wilt gebruiken en je bent er blij mee, vooral doen, maar het komt bij mij niet in de buurt van mijn auto. Ik vind het troep, een ander niet.
Sluit ik me totaal bij aan :)^ en dat geld ook voor ^ ... zou niet weten waarom ik zelf een Apc of iets wat erop lijkt zou maken (kan me wel voorstellen dat het leuk is:!) prijs van een gallon apc is zo laag dat ik het gewoonweg niet de tijd waard vind :weetniet

@ Ts: bedankt voor de moeite om dit vast te leggen en te testen :)^
 
Tja, wat moet er nog gezegd worden over (gele) Dasty en de 'industriereiniger' van Hans?: "love it or hate it"
Of je met de alternatieve reinigers als Dasty en de 'industriereiniger' aan je lak wil komen? Ik in ieder geval niet.
Ik zie deze middelen net als de Action MF doeken. Ik gebruik ze daar waar het kan en waar een risico is (lak,trims), laat ik ze fijn staan.
Met de 'industriereinger' heb ik stalen velgen schoongemaakt en de wieldoppen van voor en achterkant en daar leent het zich uitstekend voor en is het een heel goedkoop alternatief. Ook heb ik de industriereiniger gebruikt onder de motorkap. Goed afspoelen en er is geen vuiltje aan de lucht. De Dasty vind ik ideaal om pads snel en goed te reinigen en erg vuile doeken even een spraytje te geven voor ze gewassen worden.
GARANTIES ZIJN ER ECHTER NIET. Dus het is voor de liefhebber zeg maar.;)
 
Hoe werkt de billbery velgenreiniger, die is ook aantrekkelijk qua prijs!

De nano velgenreiniger is op en ik zoek een goeie vervanger,

Velgen zijn nooit echt helemaal zwart. maar ze staan ook niet in de velgenwax aangezien ik het gevoel heb dat die toch verdwijnt zodra je er iets zoals spray & rinse of WB opspuit.
 
Matthijs zei:
Nouja, velgenreiniger is nou ook niet echt het meest lieve goedje wat er is. Als je WB op blank metaal spuit slaat het ook wit uit, en WB lost vet een vuil ook op...
Maar een leuke test ;)

Jammer dat je hier alleen bent ingegaan op het afspuiten van de velgen. Als je beide met een kwast in zou werken dan zou de Dasty velg net zo schoon zijn. ;)


met een kwast, een washandschoen, en een emmertje met wat autoshampoo en water, krijg je ze ook net zo schoon, daar heb je helemaal geen reiniger voor nodig, die reinigers zijn alleen voor het gemak.


en ik kan iedereen hier alvats vertellen dat dasty voor oz velgen echt een no go is, mijn velgen heb ik opnieuw kunnen laten coaten, omdat die rommel mijn velgen aangetast heeft, zo erg dat de lak gewoon helemaal weg was op sommige plekken.

gebruik nu mijn can met blue yel nog op en dan ga ik ook over op de wb.