• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Datsun 100A

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Twee weken terug de oldtimer van mijn oom een beurtje gegeven.
Dit was in ruil voor het laswerk waarmee hij mij mee heeft geholpen.
Het betreft een Datsun 100A van 1977 en hij heeft die helemaal zelf gerestaureerd.
Ook van hem mocht ik zijn website vermelden om te zien hoe deze auto is gerestaureeerd.
Via deze link -->http://datsunvrienden.nl/index.php?mod=8 kun je kijken naar de gehele restauratie en is verdeeld in 5 delen.

De lak van de Datsun was nog nooit gepoetst en de auto komt alleen met goed weer buiten.
Zelfs kleien was niet nodig bleek na het voelen met een plastic zakje op de normaal gesproken meest vervuilde delen.
De auto was de dag ervoor helemaal gewassen en ik kon zo aan de slag.

Uiteraard eerst het kunststof afgeplakt.
Daarna met de Pro900 en finishing pad en PB SSR 1 de lak gepolished.
Vervolgens met de Dap900 en finishing pad met EX-P de lak behandeld.
En als laatste dePB Natty's bleu Liquid aangebracht met de DAP900 met finishing pad.

Ruiten schoon gemaakt met de Meg. glass cleaner NXT
Daarna de banden met de Wolgang tyre behandeld en de detail was alweer gebeurd.
De chromen bumpers zijn ook in alle stappen meegenomen.
Van Swirls e.d. was geen sprake dus heb ik alleen foto's van de Datsun wanneer ik klaar was.

IMG_9968-01.jpg


IMG_9970-01.jpg


IMG_9984-01.jpg


IMG_9969-01.jpg


IMG_9971-01.jpg


IMG_9981-01.jpg


IMG_9987-01.jpg


IMG_9985-01.jpg


IMG_9979-01.jpg


IMG_9986-01.jpg


IMG_9991-01.jpg


Bedankt voor het kijken
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Cordoba
Die is echt als nieuw! Wat een supermooi wagentje zeg, kan nog herinneren toen ik een klein kaboutertje was een buurman een 100A had. Een rode, vond en vind het nog steeds een leuke auto om te zien. Fijn om te zien dat deze bewaard is gebleven. Mooie detail en foto's! :)^
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Erg gaaf hoor! Ik blader zo ook even naar de show-off van je oom.
IK denk wel redelijk veel sinaasappelhuid op de motorkap te constateren. Echt zonde bij een in zo een mooie staat verkerende Datsun.
Mooie merknaam trouwens. Heb ik meer mee, dan met Nissan.
 
Leuk zeg deze detail. Een beetje jeugdsentiment, mijn eerste auto was een Datsun 100A in F2 uitvoering, ongeveer ook deze gele kleur maar met een zwart dakje. Mooi dat ze er nog zijn in deze staat.
 
Bedankt allemaal.
Mijn oom heeft nog een 100A die hij regelmatig gebruikt en hij vroeg of ik die ook nog wilde doen, No problemo.