• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Datsun 100a 1975

Wat betreft de polish is wel de finishing polish gebruikt (de 205).
De lak is op zich aardig hard en voelde na het kleinen nog redelijk ruw aan vandaar dat ik die een lichte polish heb gegeven.

Wat betreft de 100A heeft mijn oom er 3 in rijdende staat, 2 daarvan heb ik nu gedaan en dan heeft hij er nog één in station uitvoering die nog een keer een restauratie moet ondergaan.
Zo is hij nog bezig met één die inmiddels bij de spuiter staat en deze wordt voor zijn oudste zoon van 18 die nu al zijn vierde auto op naam heeft staan/gehad.
Dan volgt nog een 100A restauratie voor zijn jongste zoon dus al met al heeft hij straks 5 van deze 100A-tjes op de dam staan.

Verder bedankt voor de leuke reacties.

Thanks chiba_kun.

Zo te lezen ben je wel een beetje Datsun gek.
Misschien had je de andere Datsun 100a detail al gezien maar voor de zekerheid is die HIER TE ZIEN EN TE LEZEN

janhenduk zei:
Thanks chiba_kun.

Zo te lezen ben je wel een beetje Datsun gek.
Misschien had je de andere Datsun 100a detail al gezien maar voor de zekerheid is die HIER TE ZIEN EN TE LEZEN

Jazeker, die had ik al gezien. ;-)

Nissan, Datsun... Japan, ik ben daar een groot fan van en in zo'n mooie staat..., tja dan kan eigenlijk mijn dag niet meer stuk.

Zowiezo vindt ik het erg leuk om te kijken hoe anderen hier auto's poetsen (en of dat nou Japans is of niet, dat maakt mij echt dan niet uit). Leuk om van te leren en mooi om te zien.

Anyway, hopelijk weer een (al dan niet klassiek) Japans poetsproject van jou. :cool

Bedankt Chiba_kun en Ruttie
Aankomende maandag brengt de oom van mijn buurman één of andere Merc E280 langs die hij afgelopen zaterdag heeft opgehaald uit Duitsland.
Hoe de auto er precies uitziet weet ik nog niet maar dat zien we dan wel weer en ik moest hem dan maar bellen wanneer die klaar is.
Komt wel mooi uit want hij moet nog even de gasinstallatie van mijn auto aanpassen naar G-3 en zo kunnen we elkaar weer mooi voorthelpen.

Over 2,5 week komt er helemaal een geweldige klus namelijk een Peugeot 2005 Limousine (vandaar 2005)
Deze man heeft een jaar of tien terug een Peugeot 205 ruim een meter verlengt en heeft ook een officieël kenteken waarop limousine staat vermeld.