• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dauw op een vroege morgen...Wat te doen?

JPeG

Detailing rookie
21 mei 2008
240
0
Iedereen kent het wel. heb je de auto 's avonds mooi gewassen, heb je de volgende morgen dauw erop zitten.

Wat is de beste (jullie) manier om die dauw te verwijderen?

Opnieuw afspoelen en drogen?
Op laten drogen en dan met een quick detailler en een doek eroverheen?
Iets anders?

Gaarne jullie tips

gr.

JP

;)
 
Iedereen heeft er last van ,maar ik heb 's morgens niet veel zin & tijd om me er druk over te maken.
De ramen veeg ik wel altijd even af..

Meestal is de wagen terug "normaal" na een stukje rijden hoor.
 
Gewoon lekker uitslapen en de zon het werk laten doen...
Dauw is gedestilleerd water, dus je krijgt geen kalkvlekken.
 
Trek je dan niet allemaal fijne krasjes in je lak? Als de dauw verdwenen is, blijven er vanwege het stof iig op de voorruit vuile druppels achter. Ik kan me zo indenken dat je tijdens het rijden eveneens het nodige stof opvangt, wat vervolgens tijdelijk vastgehouden wordt door de nog aanwezige dauw. Dauw weg, stof en vuil achter op de lak. Of zie ik het verkeerd?
 
Kwalitatief Goede microvezel (Very Plushy) doeken voorkomen dit..Voldoende detailer spray ook.
Normaal kan je dan absoluut geen "krasjes" maken.
 
Thanx, nou zo mooi is die niet (voor een Concours) Althans nu staat hij bij de spuiter voor cosmetische veranderingen.