• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dave Mercedes 450sl

Dave450sl

Detailing trainee
29 okt 2014
21
25
Hallo allemaal,

Ik ben de eigenaar van een MB 450sl die ouder is dan ikzelf.
Ik heb deze altijd mooi ''gewassen'' maar wil graag naar een hoger niveau dan het turtlewax gebeure dat ik nu gebruik.
Ik hoop van jullie tips te krijgen over hoe ik deze wagen en zijn mooie lak tot zijn recht kan laten komen.
conv_999.webp

Welkom Dave en wat een schitterende wagen heb je. Meer pica's graag!

Begin met lezen en/of stel je vragen. Hoe heb je de auto al die tijd gewassen?

Tip! Deelnemen aan de Kampn meeting. Daar kun je je vragen stellen, maar ook direct demo's krijgen.

Bedankt voor je compliment!
Ik heb de wagen altijd gewassen met (durf het bijna niet te zeggen) alleen een simpele shampo (valma wash and shine) en daarna de meest standaard turtlewax. Het gaf voor mijn idee al een aardig resultaat alleen erg kort. ik wil zoals aangegeven nu verder om mijn lak mooi tot zijn recht te laten komen en heb daarom in het forum al gevraagd naar een beginners productadvies, dit zal met de tijd uitbreiden.
Ik verkies er tegenwoordig voor mijn wagen maar niet te wassen ipv te wassen met half werk, vandaar dat ik me heb aangemeld op het forum.
hij staat overigens nu tot maart ''op stal''.

Het chroom ziet er gaaf uit. Trots bezit, zuinig op zijn en lang van genieten.

LB;n405790 zei:
Het chroom ziet er gaaf uit. Trots bezit, zuinig op zijn en lang van genieten.
Het Chroon is van heel dichtbij een beetje aan het afbladeren in de velgrand, een doorn in het oog en probeer het zo goed mogelijk bij te houden maargoed de wagen is dan ook 30+jaar oud.. Vorige week in een offerteaanvraag te horen gekregen dat de velgen hier in Europa niet te verchromen zijn ivm een anode die nodig is om aluminium te verchromen. Het kon wel via een omweg maar dit zou 800-1000euro kosten, per velg...