• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

de `california edition`

AJs autobody

Detailing rookie
30 apr 2009
109
0
Wederom had ik weer een mooi project wat ik jullie niet wou onthouden, dit maal op locatie. Ik voelde me behoorlijk gestressed en daarom besloten een paar daagjes in Hannover te verblijven bij 1 van de clubleden. Dit gaf me een mooie kans om de laatste aanwinst eens goed te bekijken, een stukje te cruisen en zien of er wat meer glans uit te halen was.

Het is een 62er impala coupe geheel gerestaureerd in de traditionele lowriderstijl. Werkelijk een uniek exemplaar aan deze kant van de oceaan vanwege de afwerking, alle aanwezige opties en de accesoires. Het was duidelijk dat er weinig eer te behalen viel aangezien ze in los angeles al een prachtige `cut and buff` gedaan hadden. Toch maar eens het beetje stof en wat vuiligheid van het transport eraf wassen met deze washmitt van onbekend merk icm poorboys slick and suds, ik moet zeggen dat ik zo`n handschoen maar niks vind, ben meer een spons type :)

Daarna nog een klein stukje geprobeerd met kleien maar hier kwam niks op qua vervuiling dus zijn we verder gegaan met de ssr1 op de witte pad en ex-p met een handapplicatorpad, het is gelukt toch ietsje meer glans uit de lak te krijgen, dus het was geen tijdverspilling :D Ben er in ieder geval helemaal relaxed van geworden


v48h7r.jpg


261lzit.jpg




Nog wat pics van de ex-p aanbrengen, die is met de hand gezet want we werden schijtziek van dat mini-compressortje wat ik nodig had voor mn pneumatisch rotary, ongelooflijk wat een lawaai die dingen maken ]d~^


w2m89i.jpg


2i7sqqa.jpg
 
wat een vette bak zeg! Dan rijdt je wel in iets aparts.

Wat betreft jou opmerking:
ik zou geen spons gebruiken op deze mooie auto.. veel te veel risico dat je krassen maakt op je lak.
 
Normaal gebruik ik de carrand spons waar ik ERG over te spreken ben, ik was m echter vergeten en deze hadden ze in duitsland
 
Mooie wagen :)^
Staan de voorste velgen een beetje scheef naar buiten of lijkt dat maar zo door de foto?
 
Thanks, de afwijkende stand van de voorste wielen wordt express gedaan op lowriders om bij een verdere lift de wielen enigzins recht te houden, bij te korte bovenste draagarmen zullen ze extreem schuin naar binnen staan. Je kunt de rijhoogte ten alle tijde gewoon traploos verstellen van plat op de grond naar zo`n 30 cm omhoog met de hydraulics in de kofferbak.
 
Schitterende bak:)^
Geinig al die losse accessoires.
Misschien voor het "lokatie" werk toch maar ee Dap aanschaffen.]d~^
 
thanks voor alle leuke reply`s! Ik had trouwens nog een halve emmer met slick and suds erin over na de impala, vond het zonde om weg te gooien dus moest de soccermom`s mobile er ook aan geloven want ik was truely disgusted, ongelooflijk hoe ranzig sommige mensen hun auto laten worden. Omdat ik niet te laat wou zijn voor de bbq is de auto enkel grondig gewassen, neus gekleid en toen weer gewassen. De wielen/wielkasten/motorruimte met APC 1:4 en het plastic van het interieur met APC 1:10, moet zeggen dat ondanks dat het half assed werk is het resultaat niet eens zo slecht was :-b De eigenaresse was in ieder geval erg blij verrast aangezien ze niet wist dat het gedaan was :party:

2ntbaqs.jpg


16b0abb.jpg


1pufd1.jpg


wqzrq9.jpg


25071ba.jpg