Afgelopen vrijdag de 17 jaar oude polo van mijn moeder opgehaald voor een keer wat aandacht. En dat was wel nodig ook. Vrijdagavond heb ik hem meteen even voorbereid voor het poetswerk dat op zaterdag gepland stond.
Eerst alles gefoamed met AF Avalanche, inclusief onder de motor. Toen afgespoten met de HD spuit. en de wielen gedaan met Poorboys spray and rinse. Agressief spulletje maar het werkt echt als een dolle. De banden gereinigd met Gyeon tire clean. Daarna de auto nog een keer gefoamed en helemaal gewassen.
Daarna een rondje non-ferro en tar cleaner en nog een keer gewassen. Gekleid met supernatural klei en born to be slippy. Die clay lube houdt de klei beter in stand dan de Poorboys clay lube. De auto helemaal gedroogd met de blazer en wat doeken. Hij was bijna niet droog te krijgen.
De volgende ochtend begonnen met de lampen. Eerst geschuurd met 1000, 1500, 2000 en 3000. Daarna nog in twee stappen gepolijst met scholl s3 en menzerna 3500. Aan het eind van de dag beschermd met Gyeon Trim.
Na de lampen begonnen met poetsen. De lak was echt heel slecht. Aangezien ik de auto zondag weer terug wilde brengen moest de auto zaterdag aan het eind van de dag in de coating om voldoende uit te harden. Ik had niet de tijd om alle krasjes weg te poetsen. Bovendien is de lak vrij hard dus resultaat = tijd.
Hieronder een paar voor-na plaatjes. Uiteindelijk gezien de tijd erg tevreden met het resultaat.
Na het poetsen de auto in twee lagen cancoat gezet. Een aantal plastic delen en de koplampen in de Trim
De ruiten tenslotte behandeld met een Nanolex ultra glass coating.
De volgende dag aan het interieur begonnen. Alle stoffen delen gedaan met de interior en carpet cleaner van PW, ingeworteld met de boormachine en daarna de Bissell Spotclean Pro erover.
De rest van het interieur met Nanolex Interior cleaner, een borsteltje en heel veel MF doeken
De matten ook gedaan met de PW Carpet & Upholstery Cleaner en daarna afgespoten met de HD spuit en droog gemaakt met de extractor.
Het eindresultaat:
Eerst alles gefoamed met AF Avalanche, inclusief onder de motor. Toen afgespoten met de HD spuit. en de wielen gedaan met Poorboys spray and rinse. Agressief spulletje maar het werkt echt als een dolle. De banden gereinigd met Gyeon tire clean. Daarna de auto nog een keer gefoamed en helemaal gewassen.
Daarna een rondje non-ferro en tar cleaner en nog een keer gewassen. Gekleid met supernatural klei en born to be slippy. Die clay lube houdt de klei beter in stand dan de Poorboys clay lube. De auto helemaal gedroogd met de blazer en wat doeken. Hij was bijna niet droog te krijgen.
De volgende ochtend begonnen met de lampen. Eerst geschuurd met 1000, 1500, 2000 en 3000. Daarna nog in twee stappen gepolijst met scholl s3 en menzerna 3500. Aan het eind van de dag beschermd met Gyeon Trim.
Na de lampen begonnen met poetsen. De lak was echt heel slecht. Aangezien ik de auto zondag weer terug wilde brengen moest de auto zaterdag aan het eind van de dag in de coating om voldoende uit te harden. Ik had niet de tijd om alle krasjes weg te poetsen. Bovendien is de lak vrij hard dus resultaat = tijd.
Hieronder een paar voor-na plaatjes. Uiteindelijk gezien de tijd erg tevreden met het resultaat.
Na het poetsen de auto in twee lagen cancoat gezet. Een aantal plastic delen en de koplampen in de Trim
De ruiten tenslotte behandeld met een Nanolex ultra glass coating.
De volgende dag aan het interieur begonnen. Alle stoffen delen gedaan met de interior en carpet cleaner van PW, ingeworteld met de boormachine en daarna de Bissell Spotclean Pro erover.
De rest van het interieur met Nanolex Interior cleaner, een borsteltje en heel veel MF doeken
De matten ook gedaan met de PW Carpet & Upholstery Cleaner en daarna afgespoten met de HD spuit en droog gemaakt met de extractor.
Het eindresultaat:
Laatst bewerkt: