• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De start is gemaakt

M.Willems

Detailing addict
24 jul 2012
130
65
Heerlen
Hallo forumleden,

Zoals diverse leden wellicht al gelezen heb het topic 'mijn collectie' heb ik sinds kort een beginnerspakketje aangeschaft om min auto te poetsen ( zwarte grande punto)
Aangezien de meeste spullen al binnen gekomen zijn welke ik wilde hebben had ik zin om een start te maken met het detailen. Echter vond ik het vandaag vele malen te warm om mijn gehele auto schoon te gaan maken ( geen garage of iets dergelijks ).
Vandaar dat ik de motor van mij zus vandaag onder handen heb genomen aangezien ik hier ook vaker gebruik van maak.

Aangezien het mijn eerste project was, is er aardig wat tijd mee gemoeid gegaan. Echter ben ik zeer te vreden over het resultaat wat ik met deze eerste behandeling bereikt heb.
Ik heb het volgende gedaan:

* Motor afgespoten met de hoge druk reiniger.
* Motor behandeld met Poorboys Bug Wash (aangezien er aardig wat ongedierte aan het neusje zat ;) )
* Motor gewassen met Monello Lavare
* Velgen gereinigd met Poorboys spray rinse & wheel cleaner
* Motor behandeld met de Monello Klei in combinatie met de Monello Perfetto detailspray
* Machinaal gepolijst met Monello Mezzo icm de Witte pad (soft)
* Machinaal gepolijst met Monello Finale icm de zwarte pad (super-soft)
* Machinaal Poorboys Black hole aangebracht icm de zwarte pad (super-soft)
* Handmatig behandeld met Poorboys Natty's Blue
* Handmatig de velgen behandeld met Poorboys Wheel Sealant

Alle werkzaamheden zijn gedaan icm Monello microvezeldoeken... :)

Nogmaals ben ik zeer te spreken over het resultaat!!
De poorboys producten ruiken ook stuk voor stuk heerlijk (op de spray rinse &wheel cleaner na).
Bij deze wil ik dan ook o.a. Dibbuz bedanken ivm het aanraden van deze produucten!!

Hier onder kunnen jullie de foto's zien van het resultaat. Helaas heb ik maar een foto voor de werkzaamheden gemaakt, echter was de motor toen al afgespoten met de hoge druk.

Voor:
e904566d.webp

7fddf6b8.webp

Tijdens:
8dc0c73c.webp

De gebruikte Producten & het eindresultaat:
9c682b3c.webp

0d20c65a.webp

377619dd.webp

7681260b.webp

926596c2.webp

Nu heb ik echter nog een aantal vragen.

* Het plexiglas kuipruitje, waar kan ik die mee behandelen? Ik durfde deze niet mee te polijsten aangezien ik bang was dat ik alleen maar krassen zou veroorzaken..
* Het zadel, waar kan ik deze het best mee behandelen?
* De pads en microvezeldoeken zijn nu verzadigd met de prodeucten welke gebruikt zijn.. Hoe krijg ik deze ver schoon. Moet ik hier product voor aanschaffen, of is dit in de normale wasmachine uit te wassen?

Op naar de volgende Detailbeurt!! :)

Netjes! :D altijd leuk dat de motors ook zo onder handen worden genomen..

Over de vragen .. plexi en plastic etc kan je gewoon met de mezzo en finale serie doen :-d

Het zadel , wat is het voor materiaal .. het zal leder wezen verwacht ik en wil je natuurlijk totaal niet glad hebben dus moet je wel een beetje mee opletten welk product!
Dit ivm mequaires leder wel te glad maakt dus dat is niet echt een super optie om te doen..

Netjes hoor!
(snelle zus heb je!)

Maar je doeken moet je met de "Microfiber Restorer" doseringsfles gebruiken (16,49 euro in de shop) ism een fijn wasprogramma op je wasmachine en al je MF doeken apart.
Ideaal spul voor heel wat solo MF wasbeurten!
* Gebruik nooit wasverzachter of wasmiddel

Tip: 2st. vaatwasblokjes in de trommel als dit nog nooit is gebeurd en zet je wasmachine op een 90-95graden wasbeurtje & doe dat gewoon om de paar maanden om alles vet- en schimmelvrij en wasverzachtervrij te krijgen!

De pads krijg je schoon dmv hand- en spoel was, is beschreven hier op het forum hoe ongeveer maar het is vooral gewoon doen en kijken.

Succes!

Leuk weer eens een motor :cool

Ruitje kan inderdaad met Monello polijstmiddel, maar daarna is het nog onbeschermd
Ik heb goede ervaring met Mothers Power Plastic, dat polijst chemisch en beschermt ook een beetje
Voor de echte bescherming is een kunststof sealant het beste (Geen idee of CPro DLux kan)

Zadel gewoon vochtig afnemen, verder niets aan doen
Je wilt niet dat het glad wordt, en dat gebeurt al snel.

Doeken en pads direct na gebruik met de hand wassen met een klein beetje afwasmiddel
Dan een nachtje in de Cobra restore en daarna alleen de doeken in de wasmachine
Pads houden niet van wasmachines, kan wel, verouderen ze sneller

Denders zei:
* Gebruik nooit wasverzachter of wasmiddel

Wasverzachter is een no-go, maar een wasmiddel zonder wasverzachter mag juist wel. Ik gebruik zelf altijd Biotex, en om de 3 tot 5 keer Micro restorer.

Je zou het ruitje met Professional Polish van Poorboys kunnen doen.
Zadel kun je reinigen met APC en vervolgens met Natural Look behandelen.
Voor je pads en doeken zijn er verschillende middelen te koop (oa Cobra Microfiber Restore) Als je die (nog) niet hebt kun je kiezen voor een normaal wasprogramma met wat schoonmaakazijn, gebruik in géén geval wasverzachter.

Maareh, je bent goed bezig, prima start gemaakt.

Gaat zo te zien vandaag weer een bestelling de deur uit..
Wordt weer een leuk lijstje met producten opgenoemd hier.. ;)

Aangezien ik de natural look inmiddels heb, zal ik de APC sowieso gaan bestellen..
Voor het ruitje te polijsten zal ik de volgende keer monello mezzo & finalegebruken, aangezien deze al in mijn bezit is.
Is het ruitje tevens te voeden met de black hole en natty blue, of kan ik beter de producten gebruiken welke redcat mij aanraadt?

Microfiber restore zal ook besteld worden! Had deze gisteren ook al gespot in de webshop.. :)
Kunnen alle microvezeldoeken bij elkaar geduwt worden, of is het verstandig alle (verschillende kleuren) doeken apart te wassen ivm het overlopen van kleur?

Trouwens iemand nog een aanrader voor verlgenborstels?
Voornamelijk om bij het achtergedeelte van het velgbed te komen.

Alvast bedankt voor jullie snelle input! :)

Nog een vraagje, zitten de stickers op de lak of is er blanke lak over de stickers gespoten?

Als de stickers erop zitten is het wel verstandig om zeer voorzichtig te zijn om er een DAP overheen te halen. Voordat je het weet heb je geen stickers meer.

Voor de rest, erg netjes gedaan voor een eerste detail!