Hallo forumleden,
Zoals diverse leden wellicht al gelezen heb het topic 'mijn collectie' heb ik sinds kort een beginnerspakketje aangeschaft om min auto te poetsen ( zwarte grande punto)
Aangezien de meeste spullen al binnen gekomen zijn welke ik wilde hebben had ik zin om een start te maken met het detailen. Echter vond ik het vandaag vele malen te warm om mijn gehele auto schoon te gaan maken ( geen garage of iets dergelijks ).
Vandaar dat ik de motor van mij zus vandaag onder handen heb genomen aangezien ik hier ook vaker gebruik van maak.
Aangezien het mijn eerste project was, is er aardig wat tijd mee gemoeid gegaan. Echter ben ik zeer te vreden over het resultaat wat ik met deze eerste behandeling bereikt heb.
Ik heb het volgende gedaan:
* Motor afgespoten met de hoge druk reiniger.
* Motor behandeld met Poorboys Bug Wash (aangezien er aardig wat ongedierte aan het neusje zat )
* Motor gewassen met Monello Lavare
* Velgen gereinigd met Poorboys spray rinse & wheel cleaner
* Motor behandeld met de Monello Klei in combinatie met de Monello Perfetto detailspray
* Machinaal gepolijst met Monello Mezzo icm de Witte pad (soft)
* Machinaal gepolijst met Monello Finale icm de zwarte pad (super-soft)
* Machinaal Poorboys Black hole aangebracht icm de zwarte pad (super-soft)
* Handmatig behandeld met Poorboys Natty's Blue
* Handmatig de velgen behandeld met Poorboys Wheel Sealant
Alle werkzaamheden zijn gedaan icm Monello microvezeldoeken...
Nogmaals ben ik zeer te spreken over het resultaat!!
De poorboys producten ruiken ook stuk voor stuk heerlijk (op de spray rinse &wheel cleaner na).
Bij deze wil ik dan ook o.a. Dibbuz bedanken ivm het aanraden van deze produucten!!
Hier onder kunnen jullie de foto's zien van het resultaat. Helaas heb ik maar een foto voor de werkzaamheden gemaakt, echter was de motor toen al afgespoten met de hoge druk.
Voor:
Tijdens:
De gebruikte Producten & het eindresultaat:
Nu heb ik echter nog een aantal vragen.
* Het plexiglas kuipruitje, waar kan ik die mee behandelen? Ik durfde deze niet mee te polijsten aangezien ik bang was dat ik alleen maar krassen zou veroorzaken..
* Het zadel, waar kan ik deze het best mee behandelen?
* De pads en microvezeldoeken zijn nu verzadigd met de prodeucten welke gebruikt zijn.. Hoe krijg ik deze ver schoon. Moet ik hier product voor aanschaffen, of is dit in de normale wasmachine uit te wassen?
Op naar de volgende Detailbeurt!!
Zoals diverse leden wellicht al gelezen heb het topic 'mijn collectie' heb ik sinds kort een beginnerspakketje aangeschaft om min auto te poetsen ( zwarte grande punto)
Aangezien de meeste spullen al binnen gekomen zijn welke ik wilde hebben had ik zin om een start te maken met het detailen. Echter vond ik het vandaag vele malen te warm om mijn gehele auto schoon te gaan maken ( geen garage of iets dergelijks ).
Vandaar dat ik de motor van mij zus vandaag onder handen heb genomen aangezien ik hier ook vaker gebruik van maak.
Aangezien het mijn eerste project was, is er aardig wat tijd mee gemoeid gegaan. Echter ben ik zeer te vreden over het resultaat wat ik met deze eerste behandeling bereikt heb.
Ik heb het volgende gedaan:
* Motor afgespoten met de hoge druk reiniger.
* Motor behandeld met Poorboys Bug Wash (aangezien er aardig wat ongedierte aan het neusje zat )
* Motor gewassen met Monello Lavare
* Velgen gereinigd met Poorboys spray rinse & wheel cleaner
* Motor behandeld met de Monello Klei in combinatie met de Monello Perfetto detailspray
* Machinaal gepolijst met Monello Mezzo icm de Witte pad (soft)
* Machinaal gepolijst met Monello Finale icm de zwarte pad (super-soft)
* Machinaal Poorboys Black hole aangebracht icm de zwarte pad (super-soft)
* Handmatig behandeld met Poorboys Natty's Blue
* Handmatig de velgen behandeld met Poorboys Wheel Sealant
Alle werkzaamheden zijn gedaan icm Monello microvezeldoeken...
Nogmaals ben ik zeer te spreken over het resultaat!!
De poorboys producten ruiken ook stuk voor stuk heerlijk (op de spray rinse &wheel cleaner na).
Bij deze wil ik dan ook o.a. Dibbuz bedanken ivm het aanraden van deze produucten!!
Hier onder kunnen jullie de foto's zien van het resultaat. Helaas heb ik maar een foto voor de werkzaamheden gemaakt, echter was de motor toen al afgespoten met de hoge druk.
Voor:
Tijdens:
De gebruikte Producten & het eindresultaat:
Nu heb ik echter nog een aantal vragen.
* Het plexiglas kuipruitje, waar kan ik die mee behandelen? Ik durfde deze niet mee te polijsten aangezien ik bang was dat ik alleen maar krassen zou veroorzaken..
* Het zadel, waar kan ik deze het best mee behandelen?
* De pads en microvezeldoeken zijn nu verzadigd met de prodeucten welke gebruikt zijn.. Hoe krijg ik deze ver schoon. Moet ik hier product voor aanschaffen, of is dit in de normale wasmachine uit te wassen?
Op naar de volgende Detailbeurt!!