• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dé topcombi uit: EXP - 845 - PurpleHaze - BlueVelvetPro - SuperNatural 2.0?

MatthijsAR156

Detailing rookie
27 apr 2014
4
0
Hallo allemaal,

Na een jaartje als 'parasiet' het forum te lezen en op te volgen nu mijn eerste post. Afgelopen jaar ben ik fanatiek geweest met het met de hand detailen; onderstaand een resultaat van wassen, SSR, Professional Polish, Black Hole, EXP & Purple Haze in juni 2013:

conv_548.webp

conv_551.webp

Dit heeft verslavend gewerkt en nu komt volgende maand mijn DAP900 V3 PowerPack!
Ik ben dus van plan om volgende maand een full detail aan mijn Alfa uit te voeren (non-metallic zwart); wassen, kleien, polijsten met Monello serie.

Nu mijn vraag: Welke combinatie van de volgende producten geeft volgens jullie het mooiste resultaat (ik heb deze producten, in panelpot, beschikbaar):
Poorboys World - Black Hole
Poorboys World - EXP Pure Sealant
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
Dodo Juice Purple Haze
Dodo Juice Blue Velvet Pro
Dodo Juice Supernatural 2.0

Ik zit zelf te denken aan: Black Hole - EXP (2x) - Supernatural 2.0

Mochten jullie een andere mening zijn toegedaan, hoor ik het graag!
Ik moet en zal het resultaat van vorig jaar overtreffen natuurlijk...

Groeten, Matthijs

Bijlagen

• conv_547.webp
    conv_547.webp
    1.004,7 KB · Weergaven: 110
  • conv_549.webp
    conv_549.webp
    140,3 KB · Weergaven: 115
  • conv_550.webp
    conv_550.webp
    136,3 KB · Weergaven: 79
Black Hole en Purple Haze, deze doen het net wat beter op donkere kleuren. Maar de meeste glans zit in de voorbereiding. Zoek het niet in de beste wax maar meer hoe je de swirls eruit haalt.
Juist de DAP gaat de glans geven en het verschil maken, niet de wax.

• Leuk
Reacties: GMToyota
Wat Dibbuz zegt. 90% van de uiteindelijke glans zit in de voorbereiding. Dus het polijstwerk. Zelf vind ik de combinatie van Black Hole en Purple Haze echt top! Maar je zou ook een Collinite kunnen nemen als "ondergrond" en daar over Purple Haze zetten.

Purple Haze over de collinite? Dan zet je een wax over een wax. Kan je dan niet beter de ex-p pakken en daar de pruple haze overheen zetten?

Ik deed bij me vorige auto weleens eerst Blue Velvet (hard) en dan Purple Haze (soft)
Erg mooi resultaat en stond makkelijk 3 maanden!Mooie beading and sheating ook.

En je auto ruikt de eerste paar uur nog lekker:-D

Dan zet je inderdaad een wax over een wax kelvin1990. Maar in het geval van de Collinite vind ik dit een andere situatie. De Collinite 476S en #845 hebben namelijk een zeer lange standtijd. Mijns inziens kan er dus prima een wax als Purple Haze overheen. Wacht dan wel even tot de onderste wax 'hard' is.

Ok, dank! Ik ben benieuwd wat het machinale polijstwerk op gaat leveren. Kan niet wachten tot het Hemelvaartsweekend ;-) Black Hole + 845 + Purple Haze gaat het dan worden. Voordeel van 845 tov Blue Velvet Pro lijkt mij het feit dat deze machinaal aangebracht kan worden. Is het noodzakelijk om 2 lagen 845 aan te brengen? 12 uur uitharden is voldoende toch? Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Twee lagen 845 is niet echt nodig maar wel aangeraden. Ik doe het zelf ook maar het is meer om de vergeten plekjes te raken zodat de bescherming compleet is. Ik wacht vaak 24 uur tot een week voor de tweede laag zodat de eerste laag volledig is uitgedampt. Breng de 845 wel dun op dan is het makkelijk uit te buffen. Je zult er versteld van staan hoe weinig je maar nodig hebt voor een volledige auto .

waarom geen lime prime Supernatural en dan dodo er over heen, eerst de harde variant blue velvet en daar na de zachte purple haze of Supernatural 2.0

Sowieso is coll een chemische wax en dodo natuurlijk, heb lijkt mijn ook niet een hele goede hechting op elkaar wat de stand tijd niet ten goede komt.

Volgens mij zal een natuurlijke wax over een sealant of hybride geen hechtingsproblemen geven. Andersom wel.

Onderstaand het resultaat van: Wassen, IronX, kleien, Polijsten Monello lijn, Black Hole, Colonite 845 & Purple Haze. Nu nog met Trim Restorer en het interieur aanpakken met Gliptone en Natural Look. Intensieve klus, met mooi resultaat. En inderdaad, wat bizar weinig Colonite 845 is er nodig om de auto te beschermen! De regen vandaag toonde prachtige beading. Wellicht volgt nog een ShowOff. Bedankt voor de adviezen!
conv_645.webp
conv_646.webp
conv_647.webp
conv_648.webp

• Leuk
Reacties: GMToyota