• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Xtrail van Reny nieuwe velgen update

Reny

Detailing rookie
20 dec 2008
499
0
Hij staat voor de deur :jippie

001mbc.webp

Maar bij nadere inspectie blijkt dat hij in de categorie projecten gaat vallen.
Deels omdt ik momenteel niet zoveel tijd heb maar ook omdat er toch een hoop dingetjes moeten gebeuren.

Op voorhand alvast excuses voor de slechte foto's, mijn DSR heeft ook dringend een schoonmaakbeurt nodig, de helft van mijn knopjes doen het niet (niet scherpstellen, menu niet bereikbaar e.d., zand was in ieder geval niet goed voor mijn toestel :'( )

Zo ziet het eruit, let vooral op de bumpers
023mhd.webp

019jf.webp

Om te kijken of ik genoeg heb aan mijn Meg trimrestorer, één zijkant en de achterbumper schoongemaakt met APC en in de restorer gezet

022wbb.webp

50/50
009iuo.webp

012etap.webp

Zaken die nog moeten:
Alle aangroeisels verwijderen
018xmy.webp

deepcleaning nodig
033dl.webp

Niet alleen het bos verwijderen, maar ook schoonmaken:-d
015odp.webp

Bekleding reinigen
032wo.webp

Bovenkant van de lampen polijsten
016prb.webp

Verder nog op lijstje:
Lichtmetalen velgen zoeken, dan kunnen deze gebruikt worden voor winterbanden (indien het budget het toelaat tenminste)
7 polige trekhaakstekker vervangen voor een 13 polige
mistlampen
cruisecontrol weer aan de praat krijgen (is later geplaatst maar doet het niet :weetniet )
radio vervangen voor iets waarop ik ook de te plaatsen achteruitrijcamera kan zien
o ja, en een nieuwe kentekenplaat voor ;-)

Ik ben nog wel even bezig :lol

Wat een wagen zeg, das wel even wat anders dan je vorige auto !

Wel een mooi project waar veel eer aan te behalen valt. Gewoon lekker de tijd nemen dan komt het helemaal goed !

Het merk is in ieder geval hetzelfde gebleven ;-)
Ik krijg nu wel ineens de ruimte op de weg, heel raar :lol

Qua lakdefecten valt het heel erg mee (wat swirls, 1 kras waarvan ik niet zeker weet of ik die minder zichtbaar krijg en 1 deuk)

Mooie wagen! zelf voor de aanschaf van de voorlaatste ook naar gekeken, maar toen voor suzuki gekeken. En bevalt prima dus waarom switchen dan he? Heeft wat aandacht nodig, maar ik zie het helemaal goed komen ! :-)^

Nette wagen hoor! Veel rij en detail plezier gewenst, maar dat zal vast wel lukken!

Heb je dat rare golf motief in de achterbumper ook weg kunnen krijgen?

De andere kant heb ik gedaan en daar ging het weg na een behandeling met APC 1:10 en de trimrestorer. Nu even kijken of het wegblijft en anders op de summerdetail een ander spulletje kopen o:-)
Maar tot nu toe is het weggebleven. Het leek mij een restant van één of andere poetsbeurt.

dit zijn opzich mooie wagens !

wij hebben er zelf ook een.

heb je toevallig de 4wheeldrive?

kleine tip:
dan kan ik je wel AFraden om hem in de automaat te laten staan.

het schijnt dat die electronica niet zo goed werkt. waardoor bij ons dus na 4 jaar en 60Dkm.
het volledigde differentieel vernieuwd moest en de versnellingsbak gereviseerd .

voor de rest echt fijne wagens.

ziet er ook nog goed uit en zal zeker nog beter worden!

Yep ik heb de 4wd. Ik kreeg de tip om hem in de 2wd te zetten omdat dit zuiniger reed (gewoon op de snelweg dus). De 4wd en de lock zullen wel op de camping gebruikt worden :cool

Reny zei:
De andere kant heb ik gedaan en daar ging het weg na een behandeling met APC 1:10 en de trimrestorer. Nu even kijken of het wegblijft en anders op de summerdetail een ander spulletje kopen o:-)
Maar tot nu toe is het weggebleven. Het leek mij een restant van één of andere poetsbeurt.

Dan moet je denk ik aan Tim toch vragen om een verfafbrander, want ik denk dat je dat nodig zult hebben.
(Niet om bumper te verbranden, maar om kleurpigment weer op te wekken).

Ik maak me tot nu toe geen zorgen, de kant die ik behandeld heb ziet er weer prima donkergrijs uit ;-)
Allebei de kanten zagen hetzelfde eruit alleen rij ik nu met een mooie donkergrijze kant en één met witte banen :lol

Morgen hopenlijk tijd om een begin te maken :jippie

Gisteren een half uurtje bezig geweest met alleen de tankdop, ik heb er ongeveer 9 jaar aan vuil en vettigheid weggehaald =-o
Maar zo ziet het er nu uit:

001byl.webp

De voorfoto staat in mijn eerste post.

Ook ben ik aan de gang geweest met de alubright van Racing Glaze:

Voor:
008wk.webp

Na:
010ba.webp

Maar die alubright stinkt ook behoorlijk trouwens :-&
Alles wat zwart is heb ik schoongemaakt met APC, bij gebrek aan een engine dressing ga ik straks aan de gang met de trimrestorer.
De dynamo dorst ik niet te doen met de alubright, ik was bang dat hij met het naspoelen te nat zou worden. Als iemand tips heeft hiervoor, graag.

Alle trims zijn nagelopen met APC en zo'n klein borsteltje van Meguiars en zijn in de rimrestorer gezet van hetzelfde merk, de witte kringen zijn voorlopig weg.

002zau.webp

Banden schoongemaakt (3 keer voordat er iets minder bruine zooi afkwam) met APC en staan in de Bold& Bright
Opvallend is dat mijn achterwiel glimmender (meer een wetlook) is dan voor :weetniet
De banden achter zijn nog geen jaar oud, voor een jaar of 6, zou daar het verschil in kunnen zitten?

003zvw.webp

004qh.webp

Reny zei:
Opvallend is dat mijn achterwiel glimmender (meer een wetlook) is dan voor :weetniet
De banden achter zijn nog geen jaar oud, voor een jaar of 6, zou daar het verschil in kunnen zitten?

Yep, ik heb dezelfde ervaring, voor heb ik nieuwe banden zitten en naar mijn ervaring blijft bandendressing ook een stuk langer zitten op deze tov de achterste banden die 2,5 oud zijn. :ja

Mooi werk geleverd trouwens :-)^