• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Xtrail van Reny nieuwe velgen update

Reny zei:
Banden schoongemaakt (3 keer voordat er iets minder bruine zooi afkwam) met APC en staan in de Bold& Bright
Opvallend is dat mijn achterwiel glimmender (meer een wetlook) is dan voor :weetniet
De banden achter zijn nog geen jaar oud, voor een jaar of 6, zou daar het verschil in kunnen zitten?

Ziet er al veelbelovend uit, die tankdop.

Ik denk dat het oudere rubber wat poreuzer is, waardoor de voeding dieper in het rubber trekt. Dit zou het wel verklaren.

Dan hoop ik dat de bold&bright ook snel in het andere wiel trekt. Ik ben niet zo van de glimglim op mijn banden ;-)

Dat komt goed hoor. Ik wacht nog op een blauwe envelop en dan wil ik het liefst lichtmetalen velgen (16 inch ipv de 15 die er nu onder zitten). Deze velgen wil ik dan gaan gebruiken voor winterbanden :cool

Reny zei:
Dat komt goed hoor. Ik wacht nog op een blauwe envelop en dan wil ik het liefst lichtmetalen velgen (16 inch ipv de 15 die er nu onder zitten). Deze velgen wil ik dan gaan gebruiken voor winterbanden :cool
Top :cool
Je ziet wel eens mensen die een auto zien als vervoermiddel en meer niet (die zul je niet tegenkomen op dit forum maar toch), maar vervolgens ook geen cent uitgeven aan onderhoud of banden (of überhaupt bandenspanning controleren). Als ik dan vraag of ze hun huis ook 15 jaar niet laten schilderen krijg je een verbaasde blik.

In het kader van het project weer even een update:

Nieuwe velgen (en banden) gekocht (nou ja nieuw, voor mij nieuw dan ;-) )
van 215/70 15 inch naar 255/45 18 inch. Qua rolomtrek e.d. een verschil van 0,4% ofzoiets. De velgbreedte is van 6 naar 8,5 gegaan maar de ET waarde compenseert dit weer (van ET40 naar ET 30). Volgens het berekeningsprogramma (in een van de off topic topics) ook weer wat verschil maar niet veel.

Plaatjes:

schoon bij aankoop
001rqm.webp

Mwah, na een rondje Iron X toch niet zo schoon:
003esn.webp

Verder behandeld met DJ Mellow Yellow (velgenreiniger), wasbenzine voor de plakkertjes, Megs bug&tar remover, APC voor de banden ziet het er zo uit:
005ajl.webp

Verder in de EXP, wheelwax en bold'n bright:
006se.webp

Vandaag was de dag dat ze onder de auto gingen, meteen even de wielkasten en remklauwen gedaan
wielkasten schoongemaakt met APC en in de autoglym engine dressing gezet
In de wielkasten voor zat in de regengoten ietwat Bergens bos van de vorige eigenaar (ik heb die plastic dingen maar even losgehaald 8-()) ).
De remklauwen heb ik gedaan met Hammerite zilver ( de zwarte kon ik niet vinden tussen mijn verfblikjes :s )

003teh.webp

Maar het resultaat

van
002zau.webp

naar:
005uqw.webp

006pzy.webp

edit: even wat taalfoutjes eruit gehaald

Poeh, duidelijker kan je het niet krijgen dat een velg zo een positieve verandering te weeg kan brengen .... mooie update Reny !

Nette upgrade!
Mn pa ook altijd over proberen te halen om dat te doen, helaas nooit gelukt.
(2 X-trails gereden, nu VW T5)

@Sander, het is inderdaad de Stad van de Zon ;-) (en vandaag lekker veel zon, alleen jammer dat ik straks moet werken)

Iedereen bedankt voor de complimenten :-)^