• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza (zilvergrijs, Sport, 2003), Velgen update

Nee, eerlijk gezegd zie ik qua glans, gloed en kleur geen verschil met de Diamond White wax. De wax is knalroze maar dat zie je in het resultaat dus niet terug.

Wel leek de Hard Candy qua wax nog een beetje harder dan de Diamond White. Maar dat kan ook tussen de oren zitten. Ik heb de DW in het begin wat te dik aangebracht omdat ik amper kon zien of er iets achterbleef dus dat kan het verschil ook hebben veroorzaakt :-b
 
Dank je Tim, ik doe mijn best ;)

Ik moet zeggen dat alles er tot nu toe nog prima uit ziet. Tijdens het stappenplan hebben we hem als laatste behandeld met NXT 1.0 wax als sealant/wax. Daarna heb ik enige tijd later de White Diamond hard wax van Dodo Juice erop gedaan. En nu afgelopen zondag heb ik de Hard Candy van Dodo Juice er overheen getopt. Zoals je ziet staat ie er nog strak bij. Zelfs als ik hem zelf al vuil vind worden dan nog glanst ie door het vuil heen zeg maar.

Wassen is ook kinderspel, het vuil loopt er zo vanaf en heeft bijna geen hechting. En 's ochtends na een nacht regen een prachtige beading met grote, ronde druppels. Daar zal ik nog weleens een fotootje van maken. Maar 's ochtends is er zo weinig licht momenteel :zzz:

In sommige lichtvallen (met name bij kunstlicht in een parkeergarage) heb ik het idee dat de hard wax er echt als een soort blanke armor omheen zit. Het is dan net alsof je tegen een blanke en mooie egale laklaag aankijkt.

Ik vind het zelf erg mooie resultaten met de gebruikte producten tot nu toe. Naar mijn mening is de laklaag ook enkele tinten lichter geworden door de PB White Diamond. Dat kon ik vooral goed zien bij de Yaris van mijn moeder die van (naar mijn mening) grijs naar echt zilver is gegaan. Maar bij die kan het kleien (voor het eerst in zijn autoleven) ook wel aardig geholpen hebben :D

Bij een volgende complete behandeling wil ik een echte sealant toevoegen. Ik heb daarom de PB EX-P o.a. op mijn verlanglijstje staan en doorgestuurd naar het sinterklaascomite :party:

Momenteel (met het ellendige weer in NL) staat de Ibiza lekker droog in een parkeergarage op het werk. Momenteel zit ik in Zweden en heb daar een zilveren Fabia die ondertusen zwart is van het vuil 8-o

Je auto hier mooi oppoetsen in de herfst/winter is echt overbodig (op de bescherming na natuurlijk) want je hebt er nog geen uur plezier van door die wegen hier en de spikebanden.
 
Vandaag weer eens tijd voor een update. Er zijn nieuwe OZ 35th Anniversary velgen onder gekomen en vorig weekend heb ik de Ibiza maar weer eens grondig behandeld.

Ik heb in de loop der tijd ook een DAP aangeschaft en daarbij de SSR 2,5 en Menzerna Final Finish + vele LC pads. Op mijn lak heb ik het idee dat de Menzerna nog meer cut heeft dan de SSR 2.5. Die doet zelfs met een oranje pad niet zo heel veel. Maarja dat hebben we hebben we vaker gehoord bij VAG lakken. Het polijsten heb ik 2 maanden geleden voor het laatst gedaan. Ben toen steeds per paar panelen bezig geweest. Vandaar dat ik nog geen foto shoot had van dit gebeuren.

Afgelopen zaterdag is de auto gekleid en daarna heb ik met de DAP white diamond aangebracht. Daarna in de EX-P en na een uurtje uitdampen getopt met DJ Rubbish Boys JE. De volgende keer ga ik de DJ Lime Prime eens gebruiken. Eens kijken of de resultaten vergelijkbaar zijn met de White Diamond.

Hieronder de pics.

Image561.jpg


Image562.jpg


Image563.jpg


Image564.jpg


Image565.jpg


Image566.jpg


Image567.jpg


Image568.jpg


Image569.jpg