• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

corsa 2001 (zilvergrijs)

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Gisteren en eergisteren onze Opel Corsa van 2001 voor de eerste maal machinaal aangepakt.

Hij was vorig jaar net voor de winter nog gekleid en in Megs NXT sealant gezet. Intussen werd hij door de winter enkel gewassen met Megs NXT carwash-shampoo.

Vrijdag avond ben ik gegonnen met hem te wassen met de Megs NXT-shampoo. Daarna gekleid met Megs Smooth surface klei met Megs Quick detailer als glijmiddel

IMG_1586.JPG




IMG_1592.JPG


Aan de klei was duidelijk te zien dat hij dagelijks op een parking staat van een petrochemisch bedrijf!

De stappen die ik daarna gedaan heb zijn volgende :

De ergste krassen aangepakt met de dap 500 met PB SSR2 op de oranje pad
Daarna de ganse wagen gedaan met PB SSR1 op witte pad.
PB white diamond aangebracht met de zwarte pad.
In de wax gezet met de dap met collinate 915 op golden concorso pad.

IMG_1630.JPG

IMG_1631.JPG

IMG_1634.JPG



Als eindstap heb ik de trims even terug opgefrist met Megs Gold class trimdetailer en de banden met Mothers Tire Shine
De velgen heb ik bovenop de Collinate behandelt met PB weelsealant.


Aangezien het te donker werd heb ik vandaag de na foto's gemaakt

IMG_1647.JPG

IMG_1649.JPG

IMG_1644.JPG


Ik ben tevreden met het eindresultaat:ja
 
Dank je, natuurlijk lijkt dit nooit zo spectaculair dan dezelfde behandeling op een donkere kleur....

komt daarbij dat foto's maken niet m'n beste kant is....