• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

de zoveelste met een TT

reinier76

Detailing trainee
18 nov 2012
6
32
Goede morgen iedereen,

Sinds april ben ik de blijde bezitter van een zwarte Audi TT uit 2003. Volgens mij al de zoveelste heb ik gelezen in enkele berichten hier op het forum. Mijn TT is rijkelijk bezaaid met wasstraatkrasjes en die wil ik weg polijsten. Daarvoor ben ik me momenteel suf aan het lezen op het internet en allerlei aanbiedingen aan het bekijken...Hopelijk ben ik nog op tijd om de goedheiligman een beetje de goede kant op te sturen voor 5 december. Maar door alle info op diverse fora zie ik door de bomen het bos niet meer en hopelijk zijn er hier mensen die er veel verstand van hebben en mij van het juiste advies kunnen voorzien. Om te beginnen twijfel ik al tussen een 500w da en 900w da...lukt het met de 500w da om de krasjes te verwijderen of is de 900w echt veel beter daarvoor of juist weer te voor de beginneling? Ik heb mijn oog laten vallen op de Krauss...

Met vriendelijke groet,
Reinier

Waarom zou je niet voor een 900W kiezen? Niemand verplicht je immers dat ding alleen op vol vermogen te gebruiken :-)

Tip, als je voor een Extrencische machine gaat, en je kiest voor de DAP. Ga dan voor de DAP900.
De audi lak is vrij hard, en je hebt net even dat beetje extra.

De DAP500 is leuk voor het verwijderen van swirls en klein herstel, maar kwam voor mij vrij snel wat te kort. Ik heb toen voor een PRO900 gekozen, en werk het altijd af met de Dap500.

Niet om het een of het ander, maar de DAP500 is nieuw niet eens meer te krijgen volgens mij...?
Sowieso, gewoon lekker voor een 900 gaan ;)

Dank je voor de antwoorden. Denk dat ik idd wel voor de 900 ga. Ik heb nog van Meguiars de setp 1-2-3 staan. Hier ga ik denk ik eens mee beginnen. Helpt dat niet genoeg stap ik denk ik maar over op een ander materiaal. Had gelezen dat deze middelen eigenlijk zo geschikt zijn voor machinaal polijsten, terwijl ik vanmorgen bij een dealer van dat merk ben geweest en die zegt dat het juist wel kan. Blijkbaar is de scratch-remover vervangen door een compound. Volgens de verkoper zou step 1 en 2 hetzelfde effect hebben als de compound. Gelukkig mag ik eerst alles oefenen en leren op het autootje van mijn zwager...een 12 jaar oude Corsa. Daarna op mijn eigen auto. Nou nog de juiste pads vinden voor deze middelen...wat een oerwoud zeg!

Gr

Welkom!

De step 1 en 2 zijn niet echt te verwerken met een Dual Action machine. Het is met de hand al lastig af te nemen laat staan met een machine.
Maar aangezien je het toch hebt staan kan je het net zo goed proberen natuurlijk.

Step 1 Cleaner: 5,5" Professional pad wit
Step 2 Polish: 5,5" Professional pad zwart
Step 3 wax: 5,5" Professional pad rood.

Zoals anderen zeggen: neem de 900, je lak is harder dan je denkt.
Ook met bovenstaande producten krijg je de swirls niet weg, hooguit wat verborgen met de step2.

Een DAP900 set met de Monello polijstmiddelen raad ik je echt aan, heb je gelijk de juiste pads en middelen.

Succes!

Heb idd een DAP900 gezien met de Monello polijstmiddelen en de pads op waxon. Ga deze bestellen en eerst aan de slag met de middelen van Meguiars. De Corsa die ik ga doen is zilvergrijs, daar zal het effect denk ik sneller zichtbaar of haalbaar zijn met de middelen van Meguiars, of niet? Mijn TT is zwart en daar ga ik dan de Monello voor gebruiken. Bedankt voor jullie tips en wanneer de spullen door de schoorsteen zijn gevallen en ik ze gebruikt heb, zal ik wat foto's plaatsen van het resultaat. Mocht ik nog wat raad nodig hebben ben ik ervan overtuigd dat ik die hier kan vinden. Mijn vrouw moet nou al lachen om mij en mijn aanstaande poetsdrift, ik zit de hele vond filmpjes te bekijken haha!

Gr

Welkom, overdag proberen en s'avonds lezen lezen en nog eens lezen.
Oo ja de vrouwen hebben meestal rap gedaan met lachen als ze de rekening van carclean vind.

Welkom!

denjos;305662 zei:
Oo ja de vrouwen hebben meestal rap gedaan met lachen als ze de rekening van Carclean.com vind.
Daar heb je helemaal gelijk in. En uitleggen waarom je het doet snappen ze meestal ook niet echt... :-"

ivo's;305679 zei:
@ GSM, check avatar..... :weetniet
Maar die is zo klein, wij willen grote foto's :-d

Hier zijn wat foto's van mijn auto. Ik zal snel eens proberen om een duidelijke foto te maken van de staat van de lak / krasjes.

En bedankt trouwens voor de verwelkoming door zoveel mensen! Zo te zien leeft dit forum enorm, prachtig!

De rekening van de spullen en het lachen van de vrouw...tja, heb maar gauw toegezegd dat ik mijn aanstaand kerstkadootje (vvv-bon van 50 euro) ook maar bij het 5 decemberkado leg haha!

DSC06133_1.webp

DSC06135_1.webp

DSC06136_1.webp

Kijk eens aan, het volledige Votex pakket zit erop, dat zie je dus nooit. De side-skirts zijn ook dikker/hoger dan standaard, heel apart:

vg5.webp

DSC06133_1.webp

Was me ook al aan het afvragen of dit standaard bumpers waren... ben niet zo'n Audi kenner :-b

In ieder geval: Welkom hier en prachtige TT hoor! :cool

Heer erg mooi subtiel spoilerpakket! De achterspoiler vind ik zelf iets minder maar de rest van het pakket is super! Mooie velgen ook!:-)^