• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Delirium droogdoek, hoe juist gebruiken?

GolfL

Detailing rookie
20 nov 2011
50
0
Beste mensen,

Sinds 2 wasbeurten gebruik ik een delirium droogdoek. Hiervoor heb ik een meguiars watermagnet gehad.

Nu vraag ik me af hoe je nou op een juiste manier de droogdoek moet gebruiken?

Want ik vouwde de watermagnet altijd op tot een handbaar vierkantje. En dan kon ik zonder problemen de auto droogmaken(af en toe omdraaien/omkeren). Maar de delirium droogdoek die is op een of andere manier wat "kleveriger". Als ik hem opvouw en vervolgens wil gebruiken om te drogen, glijdt hij niet zo over de auto heen. En nee het ligt niet aan de staat van de lak ( clayen, wax, etc).

Nu zie ik in sommige filmpjes dat je de doek niet opvouwt, maar in zijn geheel over de auto heen trekt. Alleen dan word mijn auto weer niet mooi droog!

Hulp?meuh

Gr,

Ik trek de doek, in zijn geheel over het dak, voorruit, motorkap en achterruit. Bij de verticale delen, vouw ik de doek eerst even op ;-) .

ik heb gisteren eerst mijn hele auto ondergesprayd met S&W 1/1 om dan vervolgens als een gek heel de auto af te drogen

geen last van "blijven hangen" gehad :-b

dit doe ik voortaan omdat ik het gevoel heb dat dit beter werkt dan enkel met een doek op een nog deels gewoon natte auto(van spoelwater)

vraag me niet waarom , maar bij cc zullen ze dit natuurlijk aanmoedigen :lol

daarna doe ik deel per deel opnieuw met een nieuwe doek en s&w + andere doek of oppoetshandschoen

als de lak een boost nodig heeft , wordt er een spraywax of qd+ opgezet ipv nogmaals de s&w te gebruiken

Ik leg de doek op de lak en strijk er met m'n handen over heen, daarna is de lak droog. Dan til ik de doek op om het zelfde te doen op een andere plek!

Bedankt voor de tips! Zal ze bij de volgende wasbeurt is proberen. En dan ervaren wat het beste is voor mij :-b

Dat verklaard ook gelijk waarom je geen last hebt van doeken die slecht water opnemen.
Bij de dep-techniek heb je hier minder last van volgens mij.

@ RogierV12,

of je de doek nou over de auto heen trekt of de auto droog dept, de hoeveelheid water blijft hetzelfde :lol

Wat ik altijd doe, (indien mogelijk), is de auto schuin zetten zodat het water er meer afloopt dan dat ie recht op z'n pootjes staat.

De meeste mensen pakken na het afspuiten van de auto meteen een droogdoek en drogen de auto. Laat de auto eerst eens 5 minuutjes staan zodat het water kan weg sheeten.

Nog beter is het om de auto af te spoelen i.p.v. afspuiten.

Ook van belang is het hoe goed de auto nog in de wax staat. Een auto die goed in de wax staat, zal beter drogen / sheeten dan een niet goed of nog nooit in de wax gezette lak.

Met mijn doeken die slecht water opnemen heb ik vooral veel last in het begin als de doek nog kurkdroog is, wat ik dan doe is deppen totdat ie een beetje vochtig is en dan werkt trekken wel weer.

Een andere reden waarom een (droog)doek niet lekker werkt of te weinig vocht opneemt, is bij het gebruik van de Meguiars Last Touch als detailerspray of als klei glijmiddel.

Dit product bevat silliconen en glansversterkers en kan de doek verzadigen met siliconen. Water wordt hierdoor afgestoten en niet opgenomen door de doek.

De siliconen in LT gaan zich vast zetten in je doek.

Een sprayje LT kan geen kwaad om een vingerafdruk weg te halen, maar als droogdoek tijdens het kleien verzadigen je doeken aardig. En als ze dan de was in gaan tegelijk met een droogdoek...

:-"

dat lossen we dan weer door een scheutje azijn bij de was te doen

tip van oma:-b