• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Delirium pluist

Rinse

Detailing rookie
11 feb 2011
15
0
Ik had met grote verwachtingen, als vervanging voor men Meg. Water Magnet, een Delirium Orange Drying Towel gekocht.

Gistere heb ik hem eens kunnen gebruiken maar ik merk dat er veel kleine oranje haartjes afkomen.

Op sommige delen zijn echt veel pluisjes te zien.

Het drogen zelf gaat wel beter als met de Water Magnet maar het pluizen is wel enorm irritant.

Nog mensen die dit bij een nieuwe Delirium merken, wat kan ik hieraan doen (wassen?)

Sowieso altijd aan te raden om elke nieuwe doek, ja ook de microfibers, voor het eerste keer gebruiken te wassen.
De Delerium in zijn eentje(!) lekker op 30graden wassen. Natuurlijk zonder wasverzachter. De Delerium wil nog wel eens wat oranje afgeven de eerste keer dus het is slim om de doek eerst even een nachtje te laten weken in een emmer met schoonmaakazijn. En daarna in de wasmachine.

Ooit geprobeerd om met nieuwe badhanddoeken/badlakens(badstof) jezelf af te drogen? Werkt voor geen meter en over je hele lichaam pluisjes. Ook die gaan eerst de wasmachine in. Delerium idem dito.

Is echt een geweldige doek, dus moet vast goed komen;)

Pluizen doet hij de eerste keer altijd, daarna nooit meer!
Bovenstaande tip van de schoonmaakazijn is een hele goeie, doek geeft hierna niet / bijna niet meer af.

Heb dus gistere al men doeken in een emmer met een scheut azijn gedaan, de delirium wel apart.

In de emmer zat 8liter water en wat azijn, ik dompelde de delirium erin en trok hem er terug even uit omdat er wat lucht onder zat.

Meteen was er mss nog maar 1 liter in de emmer en zat al de rest al in de delirium..

Dus water opnemen doet hij zeker goed $$)

Ze gaan meteen allemaal de wasmachine in..

Nog een vraagje die hierop verder gaat. Ik heb m'n delirium nu al een keer of 4 gewassen en hij pluist nog steeds bij het drogen van de auto. Ik lees overal positieve reacties op deze doek, maar ik begin er een beetje moedeloos van te raken. Waar kan dit aan liggen of wat kan ik hier aan doen?