• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail Toyota Celica 1.8 2002

Lucifer

Detailing rookie
3 aug 2013
54
0
Hoi allemaal.

Hier de show off van een toyota celica 1.8 van het jaar 2002.

Ik begon met het wassen en kleien van de wagen.
De wagen bleek vol met hardnekkige swirls en krassen te zitten.

Vervolgens de wagen gepolierd met de gele pad en inizio en afgewerkt met de groene pad en Finale.
Na het polijsten het residu afgenomen met de monello spruzzo en een goede MF doek.
Dan heb ik de wagen nog ingesmeerd met de dode juice lime prime glaze waardoor de glans en gladheid een stuk beter werd.

Hierna nog even gewaxed met de collinite 845 en klaar is kees :D

Deze klus heeft een 7 uur gekost, maar het resultaat is verbluffend.

Hier de foto's van vooraf:

wO7SL5Bl.webp

g5RmFSll.webp

OpffuAIl.webp

m9WzEdTl.webp

MEiShcil.webp

CzSBIoMl.webp

En dan erna:
ueEMMoWl.webp

xjeomwyl.webp

iDDjmlWl.webp

Lz32A5cl.webp

voila dat was het :D

groeten!!

Ongetwijfeld een erg mooi resultaat :ja .........alleen vind ik het jammer dat er geen enkele foto bij is waar je HEEL de wagen op ziet :weetniet
Heb je nog een plaatje met meer dan 1 wiel op de foto ?

Mooi resultaat behaald, die is flink opgeknapt!
Lucifer;345349 zei:
Deze klus heeft een 7 uur gekost, maar het resultaat is verbluffend.
Jij doet voorkomen dat dat een flinke klus was, maar ik vind dat je het nog snel hebt gedaan. Wassen, kleien, drogen, "grof" polijsten, licht polijsten, afnemen en dan nog een glaze en een wax. Dat doe ik je niet na in 7 uur, maar dat kan ook aan mij liggen:weetniet

hmm ik heb ook gelogen, ik had het wassen en kleien de avond ervoor gedaan (is ondertussen al enkele maanden geleden deze wagen). het afplakken, polijsten, glazen en waxen heeft een 7 uur werk gekost.

excuses :(

Ah, kijk. Geen probleem hoor. Maar nu snap ik het. Dat vindt ik ook een handige werkwijze. De dag ervoor wassen + kleien en drogen. Dan (in mijn geval) de auto de garage in om na te drogen. En dan de volgende dag afplakken en polijsten etc.

Inderdaad, anders zit ik met het probleem dat de naden nog dat zijn en mijn tape daar niet op blijft plakken :D

bedankt voor je comment

Ik kan helaas niet op de "na" foto's herkennen of en welke correctie je hebt bereikt.
Kun je niet eenzelfde foto maken van het spatbord waarmee je dus kunt aantonen dat de swirls zijn verdwenen?

idd, een goede voor en na foto op dezelfde plek zou ik willen zien. En zoals gezegd ook een totaalplaatje.... Verder vind ik de stap Inizio op een gele pad naar Finale op een groene pad op de redelijk zachte Toyota lak heeeel groot.

Maar zoals gezegd ik zou graag meer foto's zien, want deze foto's beloven al wel heel wat goeds