• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail hyundai coupe 2005 2.0

Lucifer

Detailing rookie
3 aug 2013
54
0
beste carcleaners,

Gisteren een Hyundai Coupe een full exterieur detail gegeven.

De lak was helemaal vergaan, zaten allemaal ingebrande plekken in. Stond er gewoon smerig bij. De wagen was precies nooit gekuist.

Ook waren er veel vogeldrollen ingebrand waardoor de verf zelf begon af te pellen. De eigenaar was hiervoor met een oplossing gekomen, namelijk dit:

Ik vertelde hem dat ikzelf hier niets mee te maken wilde hebben dus zei hem dat hij dit mooi glad moest schuren zodat het misschien nog te redden viel.

MqC1EQhh.webp

oI5Gz7yh.webp

Zo stond de lak bij ontvangst:

JiGMLigh.webp

Helaas is dit de enige "goede" before foto die ik heb.. De andere zijn enorm onderbelicht. :(

Het stappenplan:

Begonnen met deuren en koffer langs binnen te kuisen. Vervolgens alle naden schoongemaakt met apc en een borsteltje.
Daarna de wagen met klei behandeld. Opnieuw even afgespoten en gedroogd.

Hierna de wagen goed afgeplakt. (op sommige plaatsen ging dit bijna niet omdat er steeds water on de plakband terecht kwam waardoor deze niet blijft kleven, iemand een oplossing?)

Vervolgens aan de slag met de DAP900. Na een testspot bleek ik toch de gele pad te moeten gebruiken icm monello veloce.
Ik merk dat het residu van de veloce enorm aan de lak blijft kleven waardoor het afkuisen toch een hele karwei word. Ook met de monello spruzzo blijft het er moeilijk afkomen.
Na de veloce ben ik direct over gestapt op de finale.

Dan nog een laagje dodo juice lime prime glaze en dit vervolgens afgewerkt met de collinite 845 wax.

Hier de afters:

zC5qGDgh.webp

vDsezM2h.webp

gBh6I1wh.webp

De vlekken die hij met zijn lakstiftje beklad heeft zie je nog, maar ze vallen wel een stuk minder op. Spijtig vind ik.

Zo dit was hem dan, tot de volgende! :D

Comments en tips zeker welkom!!

Die is behoorlijk opgeknapt:-)^
Ik heb zelf ook zo'n coupe gehad en ik weet dat de lak een nachtmerrie kan zijn .
De swirls vliegen er zo weer in ]-0

Om de afplak tape goed te laten plakken blaas ik alle trims naden en kieren even droog met een luchtcompressor.
Werkt perfect!

Dankje, ik had daar ook aan zitten denken, maar die heb ik niet :(

Zag wel dat er zo een soort fohn bestaat die dan compressed air uitblaast ipv opgewarmde lucht. Maar kost waarschijnlijk enorm veel :(

Met de air force blaster werkt het ook goed lijkt mij. https://www.Carclean.com/product/Metropolitan/Air_Force_Blaster_Sidekick_1_3HP_SK_1_220v_101760
Gebruik zelf ook perslucht.

mooi resultaat.
inderdaag gewoon de naden droogblazen. sommige alleszuigers hebben ook een blazende functie. lukt ook daarmee.

als de veloce moeilijk afkwam, moet je hem wss iets langer werken. de Veloce heeft een lange werkingscyclus. normaal zal je er geen probleem meer mee hebben dan.

Goed om te weten dat de veloce iets langer nodig heeft.

En dat de stap ter groot is, ik weet het niet, welke meerwaarde had mezzo op een oranje/witte pad toegevoegd?

Mvg
jeroen

De meerwaarde zou zijn dat je egaler eindigt en dus een strakker resultaat krijgt uiteindelijk. Maar gezien de staat van deze lak had het wellicht niet heel veel uitgehaald.

Heel vaak laat een grove combinatie een lichte waas achter. In dit geval heb je een gele pad plus veloce gebruikt, grover dan dat kun je bijna niet gaan (wetsanden kan nog wel haha). Je verwijdert er wel swirls mee, maar de kans is groot dat er een waas overblijft die je alleen kan verwijderen met een iets minder grove combo, zoals mezzo op oranje. Een finishing combo is vaak niet genoeg om de waas weg te werken.

Dat gezegd te hebben heb ik nog nooit met Veloce gewerkt. Wel met de originele inizio en de forza, waarbij de eerste met geel wel echt die tussenstap nodig had. Over forza heb ik wel positievere ervaringen qua finish.

ik ken mensen die de veloce en een mf pad gebruiken als 1-step en die eindigt dus bijna lsp-klaar. het voordeel van de langere werkcyclus. indien lang genoeg doorgewerkt is de tussenstap dus zeker niet nodig

lsp = last step product. = je beschermingslaag (sealant / wax). Als je LSP-klaar bent, dan ben je dus klaar om te waxen (of sealen of andere bescherming).

2shiny;341670 zei:
ik ken mensen die de veloce en een mf pad gebruiken als 1-step en die eindigt dus bijna lsp-klaar. het voordeel van de langere werkcyclus. indien lang genoeg doorgewerkt is de tussenstap dus zeker niet nodig

Waar heb je deze wijsheid vandaan. Dat is zeker per auto en per lak verschillend.

Je kunt de Veloce of de oude Inizio echt lang niet in alle gevallen als 1 step product gebruiken. Ik heb dit nog nooit gedaan in elk geval. De echte glans krijg je toch echt met een lichter polijstmiddel en een minder grove pad.

Mezzo op wit of oranje of finale op een witte/licht groene pad is toch echt een minimale tussenstap als je het mij vraagt.