• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hyundai Coupe 2002

Als jij je er goed bij voelt, dan kun je er nog een waxlaagje overheen doen. :ja

Na de DGPS wordt geadviseerd deze af te toppen met de Wolfgang Fuzion, maar in principe volstaat elke goede carnauba wax. :ja

If you like the layered look, first lay down a coat of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0. After it cures, apply a coat of Wolfgang Füzion Estate Wax to enjoy the benefits of both carnauba wax and polymers.

Ik heb geen idee hoe ik me erbij moet voelen.
ik kan dan ook nergens vinden het verschil is qua looks van de lak daarna.

Beschermt een wax alleen meer / langer?
of krijg je nog een diepere kleur of?

Mijn plan was/is als volgt:

na het polijsten:
stap 4 de BlackHole
stap 5 de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant
stap 6 Natty's paste wax blue

Nu reageerde Tim per e-mail dat hij twijfelt aan de Black hole van Stap 4 icm de Wolfgang Deep Gloss paint van stap 5.
Volgens hem kan het wel, maar ben ik beter af zonder de Sealant.

Ik heb ergens gelezen op dit forum dat deze combinatie juist erg goed was.
Maar nu weet ik het dus ook niet meer (en kan dat topic niet meer terug vinden).

Graag jullie advies over stap 4 5 en eventueel 6 op mijn zwarte hyundai coupe.

Ik denk dat als je lak in optimale staat is dat je eventueel de glaze kan weg laten.

Van de wolfgang DGPS heb ik hier gelezen dat de mensen die m gebruiken een wax er overheen niet als must zien. De sealant op zich schijnt al super t zijn.

Maar een pure wax over de sealant zal geen kwaad kennen, maar je moet wel wachten dat de sealant goed zijn werk gedaan heeft voordat je de wax er overheen zet

dan ligt het eraan wat je onder optimale verstaat, kan een auto van 8 jaar oud, die in principe niet meer dan "wasbox" verzorgt is, goed zijn?

Dus in dat geval wel de glaze ertussen?

Ik kan niet op afstand oordelen, maar als jij denkt dat er voldoende diepte in de kleur van je lak zit na het polijsten hoef je het niet te doen.

Dat is aan jou, die auto van 8 jaar oud kan na een polijstbeurt natuurlijk zo goed als nieuw zijn.

Het wil ook niet zeggen dat een glaze altijd iets zal toevoegen aan een lak, maar ik zou m gewoon aanschaffen en gewoon doen.
Het kan geen kwaad en zo kan je zelf kijken of het nut heeft gehad of niet.