beste carcleaners,
Gisteren een Hyundai Coupe een full exterieur detail gegeven.
De lak was helemaal vergaan, zaten allemaal ingebrande plekken in. Stond er gewoon smerig bij. De wagen was precies nooit gekuist.
Ook waren er veel vogeldrollen ingebrand waardoor de verf zelf begon af te pellen. De eigenaar was hiervoor met een oplossing gekomen, namelijk dit:
Ik vertelde hem dat ikzelf hier niets mee te maken wilde hebben dus zei hem dat hij dit mooi glad moest schuren zodat het misschien nog te redden viel.
Zo stond de lak bij ontvangst:
Helaas is dit de enige "goede" before foto die ik heb.. De andere zijn enorm onderbelicht.
Het stappenplan:
Begonnen met deuren en koffer langs binnen te kuisen. Vervolgens alle naden schoongemaakt met apc en een borsteltje.
Daarna de wagen met klei behandeld. Opnieuw even afgespoten en gedroogd.
Hierna de wagen goed afgeplakt. (op sommige plaatsen ging dit bijna niet omdat er steeds water on de plakband terecht kwam waardoor deze niet blijft kleven, iemand een oplossing?)
Vervolgens aan de slag met de DAP900. Na een testspot bleek ik toch de gele pad te moeten gebruiken icm monello veloce.
Ik merk dat het residu van de veloce enorm aan de lak blijft kleven waardoor het afkuisen toch een hele karwei word. Ook met de monello spruzzo blijft het er moeilijk afkomen.
Na de veloce ben ik direct over gestapt op de finale.
Dan nog een laagje dodo juice lime prime glaze en dit vervolgens afgewerkt met de collinite 845 wax.
Hier de afters:
De vlekken die hij met zijn lakstiftje beklad heeft zie je nog, maar ze vallen wel een stuk minder op. Spijtig vind ik.
Zo dit was hem dan, tot de volgende!
Comments en tips zeker welkom!!
Gisteren een Hyundai Coupe een full exterieur detail gegeven.
De lak was helemaal vergaan, zaten allemaal ingebrande plekken in. Stond er gewoon smerig bij. De wagen was precies nooit gekuist.
Ook waren er veel vogeldrollen ingebrand waardoor de verf zelf begon af te pellen. De eigenaar was hiervoor met een oplossing gekomen, namelijk dit:
Ik vertelde hem dat ikzelf hier niets mee te maken wilde hebben dus zei hem dat hij dit mooi glad moest schuren zodat het misschien nog te redden viel.
Zo stond de lak bij ontvangst:
Helaas is dit de enige "goede" before foto die ik heb.. De andere zijn enorm onderbelicht.
Het stappenplan:
Begonnen met deuren en koffer langs binnen te kuisen. Vervolgens alle naden schoongemaakt met apc en een borsteltje.
Daarna de wagen met klei behandeld. Opnieuw even afgespoten en gedroogd.
Hierna de wagen goed afgeplakt. (op sommige plaatsen ging dit bijna niet omdat er steeds water on de plakband terecht kwam waardoor deze niet blijft kleven, iemand een oplossing?)
Vervolgens aan de slag met de DAP900. Na een testspot bleek ik toch de gele pad te moeten gebruiken icm monello veloce.
Ik merk dat het residu van de veloce enorm aan de lak blijft kleven waardoor het afkuisen toch een hele karwei word. Ook met de monello spruzzo blijft het er moeilijk afkomen.
Na de veloce ben ik direct over gestapt op de finale.
Dan nog een laagje dodo juice lime prime glaze en dit vervolgens afgewerkt met de collinite 845 wax.
Hier de afters:
De vlekken die hij met zijn lakstiftje beklad heeft zie je nog, maar ze vallen wel een stuk minder op. Spijtig vind ik.
Zo dit was hem dan, tot de volgende!
Comments en tips zeker welkom!!