• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail Volvo C70

Basg

Detailing chief
7 feb 2016
83
75
2016-03-12 11.28.26.jpg
2016-03-12 11.28.33.jpg
2016-03-12 11.38.41.jpg
2016-03-12 12.31.42.jpg
2016-03-12 12.31.47.jpg
2016-03-12 15.28.17.jpg
Aangestoken met het detailvirus, vandaag onze Volvo C70 aangepakt. Kleur is emberblack metlallic, zwart met een hele mooie bruine gloed er doorheen. Zie je nu pas goed! Hits met veloce en mezzo. Lak is keihard, dus finale heeft volgens mij geen zin. Mezzo deed al niet veel meer. Velgjes gedaan met non ferro, topspul. Vond de veloce wel veel stoffen, mezzo deed het beter. Morgen in blackhole en 845, tot nu toe zeer tevreden. Alleen nu al spierpijn, is effe wennen voor een kantoorklerk.

Plaatjes bij het praatje, hoop dat je het een beetje kunt zien.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy en Ries
Mijn BMW heeft ook keiharde lak maar ik vind de Rupes Wit combinatie (lichtere slijpgraad als Finale) wel echt wat toevoegen in het eindresultaat. Ik zou em absoluut nog een rondje Finale gunnen zodat je die mooie flakes nog meer naar voren laat komen.
Mijn opmerking is niet bedoeld als afbraak aan het goede resultaat tot nu toe maar als opbouwende kritiek..
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Mooi resultaat! Banden dressing zou het wel afmaken hoor

Echter zal BH niets of weinig doen nu die goed gepolijst is.

Kan je de auto afdekken o.i.d. dat je hem morgen pas in de bescherming zet? Dit vanwege het vuil, zand of stof wat er in de nacht opkomt.
 
Yep, bandendressing volgt nog. Zal kijken naar finale. Hoe breng ik Blackhole op, ik bedoel, moet je dit laten drogen en dan uitwrijven? Zo ja hoe lang drogen en kan ik direct daarna met de 845 erover heen? Helpt het als ik 2 laagjes 845 doe of wrijf je de eerste er dan weer af?
 
+1 @tembaco ikzelf zou ook absoluut geen Blackhole gebruiken.
Mocht je dat toch willen is het de bedoeling dat je deze met een zwarte/rode Monello pad licht inwerkt en daarna gewoon afnemen spul verwerkt super easy echter ben ik ook van mening dat het niets toevoegt op een goed gepolijste wagen. Zie ook bijlage als voorbeeld zwart genoeg toch?
image.jpeg
 
Yep, bandendressing volgt nog. Zal kijken naar finale. Hoe breng ik Blackhole op, ik bedoel, moet je dit laten drogen en dan uitwrijven? Zo ja hoe lang drogen en kan ik direct daarna met de 845 erover heen? Helpt het als ik 2 laagjes 845 doe of wrijf je de eerste er dan weer af?
Na het afnemen van Blackhole kan de 845 er gelijk overheen. 845 curen/afnemen en in principe kun je direct een 2e laag aanbrengen. 1 uurtje rust zou mooi zijn maar optioneel en als je buiten staat heb je simpelweg niet die keuze.
 
Dacht dat het voor nog keer diepte zorgde. Heb een paar kleine steenslagpuntjes. Zijn wit dus valt wel op. Is het niet zo dat Bh die opvult?
 
Blackhole doet zijn best maar zal niet alles verhullen...
Dat wit van je steenslagpuntjes zul je blijven zien ben ik bang.
 
Allereerst complimenten voor het resultaat! Wat een mooie glans en wat een mooie metallic glinstering! Erg fraaie kleur zo na een polijstbeurt.

Black hole is een glans versterker. Geen ervaring of het wat toevoegt, maar het zal in ieder geval geen steenslag "wegwerken". BH geeft lak (in sommige gevallen als ik de ervaringen mag geloven) wat extra glans. Als er geen lak meer zit doet het dus ook niks...
 
2016-03-13 13.38.14.jpg
2016-03-13 13.38.23.jpg
2016-03-13 13.38.28.jpg
Zo, klaar. Ben eigenwijs geweest volgens jullie en heb toch Blackhole opgezet, mede op advies van Carclean en Wim Vos. De glans is super geworden, ik verbeeld me tenminste dat BH toch een bijdrage heeft geleverd. Als dit niet zo is, dan heb ik in ieder geval het gevoel. Super makkelijk te verwerken, net als de 845 trouwens. Volgens mij heb ik de komende 845 maanden genoeg van dat spul, wat heb je er weinig van nodig! Rubbers met autorevive opgefrist, raampjes gedaan. Alleen volgende week het interieur nog en ik wil de velgen demonteren om het velgbed met non ferro nog even goed te doen. Kan er nu moeilijk bij. Super tevreden voor de 1e keer!

Nog wat plaatjes....
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Mooi resultaat! ziet er weer goed uit, zwart komt goed naar voren en mooie reflectie.
Heb ook een zwarte volvo gehad, tijdje aan bezig geweest ivm met die lekkere harde lak.
 
Heb net nog 303 besteld voor het interieur. Waarmee breng ik dat het beste op, doek of padje?
 
Voor grotere vlakken spray ik op een MF doek. Daarna pak ik een andere doek om het uit te wrijven. Als er kleine gedeeltes zijn, of als ik precies moet werken pak ik een make-up padje om het aan te brengen en daarna een doek om het uit te wrijven.